vargaz Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er man avhengig av å ha en spesiell USB pen for å få boote ifra den, eller vil dette gå med alle usb penner? Tenker spesielt på Corsair Flash Voyager, vil man klare å boote et os ifra den? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Gå inn i bios. Velg boot from USB Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Var vel ikke det jeg spurte om, jeg lurte på om jeg trenger en spesiell usb pen for å få lov til å boote fra den, hvordan er det å kjøre programmer rett ifra usb pennen forresten? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 du skal kunne boote fra hvilken som helst USB-pen. Som nevnt tidligere kan du endre bootrekkefølgen i BIOSEn (denne endringen står til du endrer BIOS neste gang) eller du kan endre rekkefølgen i det du skrur på maskinen (normalt er dette F12 og det gjelder kun den ene gangen du booter maskinen). Du må ha en spesiell type porgrammer for å kjøre disse fra minnepinner. Dette heter Portable. Denne artikkelen hos Hardware.no tar opp endel forskjellig programmer som kan kjøres fra minnebrikker. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Visst jeg booter med et os... trenger jeg da å bruke de programmene som er spesial laget? altså såkalte portable programmer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Visst jeg booter med et os... trenger jeg da å bruke de programmene som er spesial laget? altså såkalte portable programmer? 7475172[/snapback] eneste operativsystemene jeg har hørt om som kan bootes fra en USB pen er diverse Linux distroer. såvidt jeg vet skal det gå fint å bruke vanlige programmer på slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå