Pasient Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Jeg sliter litt med og velge meg ut en skjerm. Jeg har funnet ut at min slitne snart 5 år gamle CRT må byttes ut, og dette skal da skje på nyåret når storstipendet kommer. Det står egentlig mellom to skjermer, som sagt i topic. Men er det noen kloke hoder her som har mer peiling enn meg angående dette, som kan fortelle meg hvilken skjerm som er best? Jeg spiller ikke mye, jeg spiller faktisk veldig veldig lite. Men om jeg føler for å fyre opp Unreal 2004 for gode gamle dagers skyld, så vil jeg ikke se etterslipp. Jeg bruker pcen til forumhoring, film, serier og enda mer forumhoring. Jeg har lest tester av skjermene på www.dinside.no . Og i de testene så ble necen sin bildekvalitet skrytt opp i skyene! Men mens Nec skjermen fikk 5 i karakter, så fikk Dell 6 i karakter. Dell fikk også gode skussmål for bildekvalitet, men ikke på samme måte som necen. Det er en prisforskjell på 500 kr. Nec: 5000 fra NetShop Dell: 4500 fra Dell. Test av Nec 20WGX2 Test av Dell 2007WFP Jeg tror at Nec sin skjerm har best bildekvalitet, men er det noen som kan bekrefte dette? Og er det andre ting jeg burde tenke på? Takker for svar Endret 11. desember 2006 av Pasient Lenke til kommentar
MariusAndreNilsen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Vel. Med tanke på ditt bruksområde vil jeg annbefale WideScreen. Det er en skjerm som er mye bedre og se på til surfing og filmseing. De er helt greie og spille på også. Det er en opplevelse som må prøves. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Husk at Dell kjører tilbud med (veldig) jevne mellomrom, så med litt is i magen får du nok 25% avslag på Dellen. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Vel. Med tanke på ditt bruksområde vil jeg annbefale WideScreen. Det er en skjerm som er mye bedre og se på til surfing og filmseing. De er helt greie og spille på også. Det er en opplevelse som må prøves. 7474986[/snapback] Vel, begge skjermene ER jo faktisk widescreen Risky: Jeg har tenkt på det der. Og skjermen skal jo ikke kjøpes før på nyåret, så vi får satse på at Dell kjører noen tilbud. Men hvilken skjerm har best bildekvalitet? Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Dell skjermen vet jeg ikke så mye om, men Nec skjermen har jeg selv. Jeg er i alle fall meget fornøyd! Bruker den lite til spill, mye til film og alt anna. Kjørte akkurat traileren til The Simpsons Movie i 1080p. Etter mine øyne er bildekvaliteten på denne skjermen meget høyt! Den er i tillegg pen og se på, og 4 usb porter på siden for de som liker det. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Necen har bedre bildekvalitet helt klart, og veldig god responstid. Dellen har derimot nok en bedre konstruksjon, knallbra ergonomiske innstillinger, og du slipper blank overflate. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er det stor forskjell på bildekvaliteten da, noen som vet? Er inne på samme tanke om å bytte ut min 17" Nec LCD mot noe større.. Lenke til kommentar
Dekata Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Dellen har derimot nok en bedre konstruksjon, knallbra ergonomiske innstillinger, og du slipper blank overflate. 7478011[/snapback] Nå er nå dette ikke en bakdel for min del. Eneste gangene det gir gjenskinn i skjermen er når jeg skrur spotter'ne i taket på max! Og hvem sitter vel å taster i flombelysning? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Necen har bedre bildekvalitet helt klart, og veldig god responstid. Dellen har derimot nok en bedre konstruksjon, knallbra ergonomiske innstillinger, og du slipper blank overflate. 7478011[/snapback] Hvor mye bedre bildekvalitet er det snakk om? Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal velge.. Om Dell finner ut at de skal kjøre tilbud på skjermen når jeg skal kjøpe den, så er valget klart. Selv om necen har bedre bilde, så nekter jeg å tro på at den kan forsvare en prisforskjell på 1300 kr når den ikke engang kan høydejusteres. Men om de ikke kjører tilbud, og prisforskjellen er bare 500 når jeg skal kjøpe, så har jeg seriøst _ikke_ peiling. Skulle funnet noen sammenligninger, jeg må nesten finne ut hvor mye bedre necen er på bilde.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Siden jeg har prøvd begge og har Dellskjermen vil jeg annbefale denne,dette fordi NEC sin skjerm har speilblank overflate på skjermen noe som gir store reflekser spesielt i et lyst rom,taklys,sollys, ja alt gir reflekser i slike skjermer. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Det er det jeg og har fått for meg. Jeg tror det blir Dell skjermen. Greit nok av Necen har bedre bilde, men det hjelper lite når du ser refleksjoner av alt rundt deg. Pluss at dell tingen er billigere Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Har hatt Dell skjermen siden 1.12 og er meget fornøyd. Den har tre modes: - desktop (surfing, vanlig pc bruk) - multimedia (film etc..) - gaming Så burde passe deg godt der. Mange tilkoblingsmuligheter er det også. Prisen er nå 4,512.50 kr, noe som er ca. 500 mer enn jeg måtte ut med. Jeg kjøpte på tilbud, nedsatt med 1000 kr, ser ut som ny fullpris er 4,5k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå