Gå til innhold

Julegave - lærebok for Nikon D200

Anbefalte innlegg

Hei

Alle maser om hva jeg ønsker meg til jul, men jeg har allerede kjøpt meg et Nikon D200 og en 18-200 VRII linse :) Kommer i morgen!

Det naturlige er derfor å si at jeg ønsker meg en bok - om fotogafering og D200.

Hva kan anbefales av bøker....??

PS! Det er mitt første DSLR kamera. så jeg har nok hendene fulle i laaang tid fremover etter hva jeg har lest her på Akam om D200 og nybegynnere :) MEN alt må jo læres en gang uansett..............

Hilsen

Brageo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg ikke boka til Fjørtoft, men har desto bedre erfaring med en serie som heter "Digital Field Guide". En annen serie, "Magic Lantern Guides" får god omtale men den har jeg ingen erfaring med. Begge seriene har utgaver spesielt rettet mot D200 og kan bestilles fra bl.a amazon.com for ca 85 kroner stykket (men regn med noe porto over dammen). Bestiller du nå, har du dem til jul.

PS Når du førtst handler, kan du også slenge Understanding Exposure i handlevogna. :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig med begge. Boka til Fjørtoft er fin for nybegynnere som en intro til det meste som har med foto og digital fotobehandling å gjøre, men den er noe grunn. Den skraper bare såvidt i overflaten på de fleste tema (som ikke er så untaturlig med tanke på så mye som den favner om).

Magic Lantern serien (hadde ei for EOS 1n) går mye mer i dybden på hvordan utnytte kameraet ditt best mulig. Går helt ned på 'knappe- og menyinnstillingsnivå'. Regner med det er noe sånt du er ute etter også.

Så har har du tips til et par bøker.

Lenke til kommentar

En bok i samme serie om D80 ble annonsert på Dpreview noe som fikk meg til å tenke på denne tråden. Det er en ebook som blir sendt sammen med en CD tror jeg.. Uansett sjekk det ut og se om det kan være noe interessant..

Jeg har verken Nikon eller lest den serien med bøker så jeg vet ikke kvaliteten på boka!

http://www.gmbooks.com/Merchant2/merchant....ory_Code=D80-GM

Endret av m3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...