LiTe Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg vet at samtlige som driver med kablingstrekk og søk har et verktøy hvor du setter en modul i ene kabel-enden, og kan søke deg frem til denne med en annen modul i et evt kaos av kabler via lydsignaler. Vet at bla Relakom gutta har slike. Jeg leter også etter nåla i høystaken når det gjelder kabler ofte, og det hadde vært greit med et produkt som kunne hjelpe meg å finne rett kabel. Er det noen som vet hva disse produktene heter, kategoriseres som, hva de koster og hvor jeg får kjøpt et? Håper dere forstår hva det er jeg er ute etter, litt vanskelig å forklare En vanlig kabeltester for cat5 hjelper ikke mye da jeg må terminere alle kablene for å finne rett. Den jeg tenker på lager en hylelyd og lyden blir sterkere ettersom man kommer nermere den kabelen man er ute etter. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 kabel sniffer har vi på skolen iallfall Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 google it.. bruker det hele tiden på jobb Blackbox har mange smarte løsninger! Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 takk for alle tilbakemeldinger Lenke til kommentar
solboy Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Fluke Networks har diverse testere for slikt arbeid. På skolen jeg jobber bruker vi denne http://www.flukenetworks.com/fnet/en-us/pr...=CPTT&PID=50013 Den koster ca 10000 nkr + moms. Finnes billigere og enklere og dyrere og mer kompliserte. Unsett er dette utstyr som du sparer inn KJAPT hvis du har mye kabelspagetti. Mvh Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå