Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

prosjekt i nyere internett historie

Anbefalte innlegg

hei :) jeg har et stort prosjekt på gang om internett historie. jeg og en annen elev skal holde foredrag om nyere internett historie, altså fra 2000 og utover. jeg har lyst til å snakke om myspace og youtube, men jeg har litt vanskeligheter med å finne ordentlig utdypende historie om det. Noen tips om hvor man kan finne det? Og bør jeg kanskje snakke om noe annet også?

takk for hjelp

jams

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Youtube og MySpace er en del av det som kalles "Web 2.0". Søk på det begrepet, så får du mye stoff om denne utviklingen.

Et par øvrige poenger

Youtube som politisk gapestokk (amatører finner skitt eller pinlige ting politikere har sagt eller gjort - legger det ut og lar det spre seg). Dette gjelder særlig i USA. Macaca and the 2006 Virginia Senate Race

MySpace som indie-artistenes ynglested og "gratis" promotering. Det er mange band som har fått så mye publisitet der at de rett og slett har blitt kjendiser.

Youtube ble kjøpt opp av Google for 1.6 milliarder dollar mener jeg det var, og MySpace har blitt kjøpt opp av Rupert Murdoch, en australsk mediemagnat som eier drøssevis med konservative aviser og tv-kanaler, hvor den mest kjente uten tvil er Fox News.

Et poeng om det "frie nettet" og storindustriens klamme hånd kan være en fin avslutning ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...