Gå til innhold

Lagerstatus endret etter min bestilling

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte noen varer hos PCUtstyr før helga, og det var 20+ igjen av en av varene da jeg la inn bestillingen. I dag ser jeg imidlertid at det er tomt, og at varen er ventet inn på nyåret. Min ordre har ligget med status "til plukking" siden fredag.

Spørsmålet er da hvordan dette systemet fungerer: Trekkes bestilte varer fra lagerbeholdningen i det ordren blir lagt inn, eller først etter at den er plukket?

Det hadde jo vært greit å også ha skjermkort før jul...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal vel ta ordrene i rekkefølge. Jeg tror du enten har valgt et veldig populært produkt og det har vært 20+ bestillinger av varen før deg, eller så har det vært noe feil med statusen på lagerbeholdningen.

Jeg vet at i hvertfall Databutikken.com kan jukse med lagerbeholdningen med vilje for å tiltrekke seg kunder. Der står det ofte at ting er på lager uten at de er det. Jeg tror ikke og håper ikke PCutstyr har lagt seg til den samme praksisen.

Lenke til kommentar

PCutstyr er jo en klone av Noreks produktdatabase. Om det står 20+ tilgjengelig betyr det 20+ tilgjengelig hos NOREK!

Dvs hvis 20 har bestilt på ANDRE butikker og PCutstyr kommer inn som 21 vil du måtte vente til Norek har fått nye varer.

Påstanden bygger seg på gjentatte prissjekker på produkter som jeg selv har ønske om å kjøpe. Er Norek tom, er som oftes Pcustyr tom, har Norek 20 på lager har Pcutstyr 20 på lager. Pcutstyr setter prisen sin i de fleste tilfeller under Norek. Når man da igjen vet at det er 2-3% margin på pc-komponenter (med untak av kabler ol) så er det lite Pcutstyr faktisk sitter igjen med.

Det har vist seg, for meg hvertfall, at Pcustyr kjøper alt ved behov og holder sitt lager så lite som mulig. Pluss at det er lite sansynlig at et firma fra 2003 klarer å holde et så stort lager med så lave priser.

Jeg syntes selv at en slik praksis er helt grei, så lenge firmaet går ut å informerer om det. I leveringsbetingelser kan de bruke opptil 6 dager å få en vare ut, noe som burde gjøre det mulig å sende en vare fra Sandefjord -> Fredrikstad -> PakkeDenOmTilSluttBruker -> Deg. Men hey, helt greit for meg med lenger leveringsbetingelser så lenge de er billigere :)

Lenke til kommentar

Svaret er her:

Pakken min er nå sendt, så det er tydeligvis slik som chrisege skriver, og som jeg selv mener er det eneste riktige og ryddige, nemlig at man trekker ifra en bestilt vare fra lagerstatus så bort bestillingen kommer inn. Det forklarer også at det har blitt tomt for varen siden i går - de har jo stengt på søndager, regner jeg med.

Lenke til kommentar

Men når det gjelder lagerstatus generelt, så ser jeg at f.eks. enkelte typer harddisker og prosessorer i samme nettbutikk er på lager i hundrevis og til og med i flere tilfeller i 1000+. Jeg regner det som en selvfølge at mye av dette må være fjernlager (lager hos leverandør).

Lenke til kommentar

Påstanden bygger seg på gjentatte prissjekker på produkter som jeg selv har ønske om å kjøpe. Er Norek tom, er som oftes Pcustyr tom, har Norek 20 på lager har Pcutstyr 20 på lager. Pcutstyr setter prisen sin i de fleste tilfeller under Norek. Når man da igjen vet at det er 2-3% margin på pc-komponenter (med untak av kabler ol) så er det lite Pcutstyr faktisk sitter igjen med.

7474277[/snapback]

Med tanke på at det er Norek de kjøper det meste av komponenter fra, synes jeg det høres ut som dårlig butikk å sette prisen UNDER Noreks priser.

Tok en liten titt, og ser at de ligger en god del OVER.

6-7% på de fleste varer. (Som jeg sjekket - helt tilfeldig utvalg)

Eneste sted jeg fant en pris som ligger under Noreks standard priser var harddisken som var på ukens tilbud.

Lenke til kommentar

Er vel også "STOR" forskjell på de forskjellige "rabattene" de forskjellige har..

Vet selv, at en butikk som bare kjøper for 100 000 i året i fra Norek, får langt i fra dem samme prisene som en butikk som er med i en kjede som kjøper for 99 000 000 i året tilsamen i fra dam.. :cool:

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...