Gå til innhold

Xchat skjønner ikke norske tegn

Anbefalte innlegg

First thing first, jeg er newbie i Linux og men har faktisk greid å sette opp norsk tastatur og greier :smile:.

Likevel så skjønner ikke XChat dette, er det noen som har noen tips på hvor jeg fikser dette?

Har dere noen tips til bedre irc klient enn XChat?

Takker for alle svar.

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående fonter, tekst har en tendens til å se litt rar ut i mellomstore størrelser (opp til 14 vil jeg tro) i Opera 6.10, med subpixel hinting (AA). Noen andre som sitter med TFT(LCD)-skjerm som kan bekrefte dette? Subpixel (Cleartype) ser til sammenligning bra ut i Windows.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg.

enig med deg der. en kan jo audite BX kildekoden og se hvor rotete det der.

skal en bruke tekstbasert klient er Epic eller Irssi helt klart mye bedre valg.

Lenke til kommentar
BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg.

Når du bruker ordet "n00b" så går du ned på deres nivå.

"oo tøft å ha BX på h4x0r shell hos Multinet ta over kanaler og få servern ddosa"

Fins mange fine klienter.

Det med tastaturoppsett er vel litt merkelig at ikke funker, skal normalt sett bare være å velge norskt tastaturoppsett på boot og i X.

Lenke til kommentar

Når du bruker ordet "n00b" så går du ned på deres nivå.

"oo tøft å ha BX på h4x0r shell hos Multinet ta over kanaler og få servern ddosa"

Fins mange fine klienter.

Det med tastaturoppsett er vel litt merkelig at ikke funker, skal normalt sett bare være å velge norskt tastaturoppsett på boot og i X.

Det skulle kanskje vært noen anførselstegn rundt ordet "n00b". Det som var meningen hvertfall, å poengtere at de som mener selv at de er kule, ofter er "n00bs" som tror dem kan mer enn de gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

altså - alle må jo ikke på død å liv være best i alt

trikset er å ikke gjøre seg til mer en hva man er

så vil man faktisk bli akseptert for det man faktisk kan

fordi alle har noe dem er gode på

:)

dere skjønner da at jeg ikke er flink til så meget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...