Telcontar Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 First thing first, jeg er newbie i Linux og men har faktisk greid å sette opp norsk tastatur og greier :smile:. Likevel så skjønner ikke XChat dette, er det noen som har noen tips på hvor jeg fikser dette? Har dere noen tips til bedre irc klient enn XChat? Takker for alle svar. Telcontar Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Har dere noen tips til bedre irc klient enn XChat? Ja. BitchX :wink: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Angående fonter, tekst har en tendens til å se litt rar ut i mellomstore størrelser (opp til 14 vil jeg tro) i Opera 6.10, med subpixel hinting (AA). Noen andre som sitter med TFT(LCD)-skjerm som kan bekrefte dette? Subpixel (Cleartype) ser til sammenligning bra ut i Windows. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Fikset problemet nå, måtte legge inn LANG=no_NO xchat i Run eller sh -c "LANG=no_NO xchat" i snarveien. Takk for alle svar iaffall :smile:. Telcontar [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-11-19 19:42 ] Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 du må loade norsk keyset i x. irssi er en fin klient. Meget bra. http://www.irssi.org. Eller så har du standaren BitchX. http://www.bitchx.org Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg. Lenke til kommentar
HKboss Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 For et mer permanet løsning gå i /etc/synsconfig/i18n fiks UFT eller hva d nå står til ISO8859-1 Dette vil ta hånd om problemet i xchat iallefall Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg. enig med deg der. en kan jo audite BX kildekoden og se hvor rotete det der. skal en bruke tekstbasert klient er Epic eller Irssi helt klart mye bedre valg. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 En annen løsning for æøå problemet i RH 8.0 er: Legg inn følgende /etc/sysconfig/i18n: LC_CTYPE="no_NO" Restart X-windows etterpå. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg. Når du bruker ordet "n00b" så går du ned på deres nivå. "oo tøft å ha BX på h4x0r shell hos Multinet ta over kanaler og få servern ddosa" Fins mange fine klienter. Det med tastaturoppsett er vel litt merkelig at ikke funker, skal normalt sett bare være å velge norskt tastaturoppsett på boot og i X. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Om noen tar seg tiden så står det hvordan man fikser det på deres hjemmesider om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 BX er vel ikke akkurat standarden. Mange n00bs bruker det kun fordi det har et 'tøft' navn. Klienten i seg selv er vel en av de dårligere man kan få tak i til *NIX syns nå jeg. Når du bruker ordet "n00b" så går du ned på deres nivå. "oo tøft å ha BX på h4x0r shell hos Multinet ta over kanaler og få servern ddosa" Fins mange fine klienter. Det med tastaturoppsett er vel litt merkelig at ikke funker, skal normalt sett bare være å velge norskt tastaturoppsett på boot og i X. Det skulle kanskje vært noen anførselstegn rundt ordet "n00b". Det som var meningen hvertfall, å poengtere at de som mener selv at de er kule, ofter er "n00bs" som tror dem kan mer enn de gjør. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hehe, ingen kan vel være "1337 h4xx0r" på alle felt vel ? Lenke til kommentar
Zitoz Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 altså - alle må jo ikke på død å liv være best i alt trikset er å ikke gjøre seg til mer en hva man er så vil man faktisk bli akseptert for det man faktisk kan fordi alle har noe dem er gode på dere skjønner da at jeg ikke er flink til så meget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå