Gå til innhold

html til php

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på noe. Hvis jeg konvertere html tagger til php! Vil alt virke som de skal eller?

jeg har nemlig funnet en side: http://corz.org/public/scripts/php/source/tag-tools.php som kan gjør det!

Trenger virkelig hjelp her!

en annen ting, jeg har java scripter som jeg vil helst at ingen andre skal se dem nå de er på min side...hvordan kan jeg skjule dem? mener ikke i en .js fil! da er det mulig å åpne filen. Går d ann å skjule dem i blant php tagger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg lurte på noe. Hvis jeg konvertere html tagger til php! Vil alt virke som de skal eller?

jeg har nemlig funnet en side: http://corz.org/public/scripts/php/source/tag-tools.php som kan gjør det!

Trenger virkelig hjelp her!

en annen ting, jeg har java scripter som jeg vil helst at ingen andre skal se dem nå de er på min side...hvordan kan jeg skjule dem? mener ikke i en .js fil! da er det mulig å åpne filen. Går d ann å skjule dem i blant php tagger?

7473862[/snapback]

Jeg forstår ikke helt vitsen med å gjøre alt htmlen på siden din om til php, så sant du ikke skal ha noe dynamisk (en dato som endrer seg etc etc) så er det ikke vits å gjøre det om til php.

Så vidt jeg vet er det heller ikke mulig å skjule javascriptene, og selv om det hadde vert mulig, synes jeg ikke det er rettferdig ovenfor de som bruker siden din.

Lenke til kommentar

Hvis ikke brukeren kan lese javascript-fila kan heller ikke nettleseren gjøre det.

Og vet du egentlig helt hva PHP er for noe? Konvertere HTMLen din vil jo ikke utgjøre noen forskjell i det hele tatt. Uansett, dersom du trenger noe dynamisk på siden din kan du "snike inn" litt PHP rett inn i HTMLen.

Lenke til kommentar
men dere har ikke noe peiling så...!

Åååja, er sånn det henger sammen.

PHP kjøres på server, og sender ferdig generert HTML til bruker. Skal du ha tak i kildefilene, altså PHP-en som genererer alt, må du få tilgang til de på en eller annen måte, via FTP eller lignende. Hvis du bare har en haug med HTML-filer, hjelper det deg pent lite å 'konvertere' disse til PHP, det er rett og slett umulig.

Og en ting til; Skal du bruke HTML-tagger på en nettside, må disse kunne leses av nettleseren. Ergo kan du ikke få 'skjult' disse taggene på noen måte, selve HTML-koden vil alltid være tilgjengelig for brukerne.

Lenke til kommentar
men dere har ikke noe peiling så...!

Åååja, er sånn det henger sammen.

PHP kjøres på server, og sender ferdig generert HTML til bruker. Skal du ha tak i kildefilene, altså PHP-en som genererer alt, må du få tilgang til de på en eller annen måte, via FTP eller lignende. Hvis du bare har en haug med HTML-filer, hjelper det deg pent lite å 'konvertere' disse til PHP, det er rett og slett umulig.

Og en ting til; Skal du bruke HTML-tagger på en nettside, må disse kunne leses av nettleseren. Ergo kan du ikke få 'skjult' disse taggene på noen måte, selve HTML-koden vil alltid være tilgjengelig for brukerne.

7481544[/snapback]

takk for forklaringen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...