Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrense hastighet i nettverk.

Anbefalte innlegg

Mitt nettverk består av 1 server og 2 laptop pcr koblet opp mot router som står opp mot wan.

Det jeg er ute etter er at serveren skal være en public ftp server for venner + at den også være en bitorrent klient som deler torrent filer som er oppe 24/7. Når jeg ikke bruker laptoppene vil jeg at den skal ha max hastighet opp og ned. Men når jeg bruker den, vil jeg at trafikk fra latoppene skal bli prioritert før serveren. Altså, dem skal ikke lagge pga. at noe laster ned fra ftp serveren eller at jeg seeder torrenter.

Hva skal til for å få dette til å funke? Har noen routere denne muligheten? Eller må man sette opp en egen gateway/server til det formålet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt nettverk består av 1 server og 2 laptop pcr koblet opp mot router som står opp mot  wan.

Det jeg er ute etter er at serveren skal være en public ftp server for venner + at den også være en bitorrent klient som deler torrent filer som er oppe 24/7. Når jeg ikke bruker laptoppene vil jeg at den skal ha max hastighet opp og ned. Men når jeg bruker den, vil jeg at trafikk fra latoppene skal bli prioritert før serveren. Altså, dem skal ikke lagge pga. at noe laster ned fra ftp serveren eller at jeg seeder torrenter.

Hva skal til for å få dette til å funke? Har noen routere denne muligheten? Eller må man sette opp en egen gateway/server til det formålet?

7473674[/snapback]

Du kan gjere det med ein smart switch, som truleg vil vere det billgaste alternativet, ellers er det ein funksjonalitet fyrst og framst forbehold dyrare routere og managed switcher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...