Gå til innhold

Nytt Metallica-album rett om hjørnet, hva tror du?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I og med at Trivium nettopp slapp et bedre Metallica-album enn Metallica selv har gjort de siste 10 årene kunne det kanskje vært en ide å betale unggutta som låtskrivere?  :p

7509327[/snapback]

 

Tekstene til Trivium er søppel. We Are The Fire (Anthem) som skrekkeksempel.

7509787[/snapback]

Jeg bryr meg fint lite om metaltekster, de er med ekstremt få unntak inkarnasjonen av jalla. Passer de sangen uten å ergre vettet av meg er det bra nok, men jeg skal innrømme at Trivium kommer farlig nær det førstnevnte til tider.

 

We are the fire

We are the fire

we sound the anthem

we are the fire

we are the fire

we sound the anthem

we are the fire

FIRE!

 

wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh wooo-oohh, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeeeeeeeeeeeeah

*tørker tårene* Takk for tipset. :D

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

De er i hvert fall unge og talentfulle, og en av de få banda som faktisk kan lage en viss form for Trash Metal (noe som Metallica ikke klarte etter Burton døde). Tekstene suger kanskje, men jeg tror Trivium, hvis de holder sammen lenge nok, vil etter hvert bli noe av det beste innenfor nyere Trash Metal.

 

On-topic: Etter Load, Reload, Garage Inc. og Saint Anger, tviler jeg på at Hetfield og Ulrich klarer å lage noen sanger som engang er verdig de som kan bli funnet på deres tidligere album.

Lenke til kommentar
On-topic: Etter Load, Reload, Garage Inc. og Saint Anger, tviler jeg på at Hetfield og Ulrich klarer å lage noen sanger som engang er verdig de som kan bli funnet på deres tidligere album.

7510532[/snapback]

 

Som en over her har skrevet ut fra en kilde, så har de fått inspirasjon fra gamle sanger fra f. eks. Ride the Lightning. Og jeg mener å ha lest på Ultimate-Guitar at dette albumet kan bli noe bra. Jeg tror de klarer å komme med noe bedre enn Load, Reload etc.

-Håper ihvertfall det :thumbup:

 

*Skrivefeil; kom nettopp hjem fra julebord..*

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
De er i hvert fall unge og talentfulle, og en av de få banda som faktisk kan lage en viss form for Trash Metal (noe som Metallica ikke klarte etter Burton døde). Tekstene suger kanskje, men jeg tror Trivium, hvis de holder sammen lenge nok, vil etter hvert bli noe av det beste innenfor nyere Trash Metal.

 

On-topic: Etter Load, Reload, Garage Inc. og Saint Anger, tviler jeg på at Hetfield og Ulrich klarer å lage noen sanger som engang er verdig de som kan bli funnet på deres tidligere album.

7510532[/snapback]

 

Ingen har vel forhåpninger om at det nye albumet blir like bra som de 4 store på 80-tallet, for slik musikk er det ingen som lager lenger imo.

 

Du sier at Metallica ikke klarte å lage thrash etter at Cliff døde...da lurer jeg veldig på hva ...And Justice For All er. Rå og upolert. Lars ville lage tidenes tromme-skive og James ville lage tidenes gitar-skive. Resultatet ble ikke langt unna nei...

 

Folk må ikke forvente så mye, disse musikerne har laget tidenes beste skiver, og innehar store musikalske kvaliteter. Load og St.Anger er skiver jeg setter stor pris på, selv om de ikke er så bra som de gamle.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Gleder meg ganske så mye, blir nok kjøpt med en gang den kommer i butikkene :)

Mener forresten å huske at den ble utsatt til sommeren, men jeg finner ikke igjen kilden nå.

 

Og bare en liten godbit til de som ikke har sett den enda, så er dette visstnok første gang Metallica spiller Orion live etter begravelsen til Cliff:

http://www.youtube.com/watch?v=c4Qg_LASANw

7497778[/snapback]

 

Første gang var på Rock Am Ring i sommer, fikk du ikke med deg hypen? De spilte jo hele MoP live, fulgte gigen på webstream, var jo himmelen :)

 

= The New Song, i best kvalitet. Slutten er helt rå, soloen, riffet og stemmen blir bare bedre utover i sangen.

7501121[/snapback]

 

Han synger jo så surt og jevlig

 

Lyricsa er så dårlige og dem passer jo heller ikke inn i sangen

Lenke til kommentar
De er i hvert fall unge og talentfulle, og en av de få banda som faktisk kan lage en viss form for Trash Metal (noe som Metallica ikke klarte etter Burton døde). Tekstene suger kanskje, men jeg tror Trivium, hvis de holder sammen lenge nok, vil etter hvert bli noe av det beste innenfor nyere Trash Metal.

 

On-topic: Etter Load, Reload, Garage Inc. og Saint Anger, tviler jeg på at Hetfield og Ulrich klarer å lage noen sanger som engang er verdig de som kan bli funnet på deres tidligere album.

7510532[/snapback]

 

Ingen har vel forhåpninger om at det nye albumet blir like bra som de 4 store på 80-tallet, for slik musikk er det ingen som lager lenger imo.

 

Du sier at Metallica ikke klarte å lage thrash etter at Cliff døde...da lurer jeg veldig på hva ...And Justice For All er. Rå og upolert. Lars ville lage tidenes tromme-skive og James ville lage tidenes gitar-skive. Resultatet ble ikke langt unna nei...

 

Folk må ikke forvente så mye, disse musikerne har laget tidenes beste skiver, og innehar store musikalske kvaliteter. Load og St.Anger er skiver jeg setter stor pris på, selv om de ikke er så bra som de gamle.

7511905[/snapback]

 

Noen u-brukte riff Cliff lagde ble faktisk brukt i ...And Justice For All, men ja, Ulrich og Hetfield klarte å holde seg til trash under dette albumet, men de senere albumene er langt fra de storheten til de fire/fem første. Jeg mener fortsatt at Metallica ville vært veldig mye annerledes hvis Cliff ikke døde, husk nå på at han lagde Orion og co-skrev mye av de andre sangene i Master of Puppets albumet.

 

Og nei, jeg forventer ingenting av Metallica, fordi jeg vet at deres 6 først album er gode nok for meg, - men jeg hadde likt om de kunne lage noe som i hvert fall lignet noe av deres tideligere verk :roll: .

Lenke til kommentar
Jeg er stor fan av Metallica, men hørte en av de nye sangene, den var ikke noe å rope hurra for. Vet det er mange som misliker St. Anger, jeg liker den egentlig, men vil helst de skal gå så langt tilbake som til Kill 'em all, selvom det ikke kommer til å skje.

7481350[/snapback]

ikke smart. sorry
Lenke til kommentar
Jeg er stor fan av Metallica, men hørte en av de nye sangene, den var ikke noe å rope hurra for. Vet det er mange som misliker St. Anger, jeg liker den egentlig, men vil helst de skal gå så langt tilbake som til Kill 'em all, selvom det ikke kommer til å skje.

7481350[/snapback]

ikke smart. sorry

7521088[/snapback]

Hæ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Skjønner ikke hva det er med folk å alltid rakke ned på metallica. Hva mener dere med at St. Anger er dårlig? Det er etter min mening like bra som alle andre albumene demmers. Greit at det ikke er musikalsk bra, men det er fengende og dritrått! Tipper neste plata blir ownage, sånn som hele karriera dems!

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva det er med folk å alltid rakke ned på metallica. Hva mener dere med at St. Anger er dårlig? Det er etter min mening like bra som alle andre albumene demmers. Greit at det ikke er musikalsk bra, men det er fengende og dritrått! Tipper neste plata blir ownage, sånn som hele karriera dems!

7521718[/snapback]

 

 

Det er da en smak og behag sak. Jeg syntes ikke St. Anger er like fengende som de tidligere albumene. Jeg rakker ikke ned på Metallica ved å si det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg håper Metallica har skjerpet seg etter hva de gjorde på St. Anger. Mye tyder på at de har tatt til fornuft, de sluttet jo å spille St. Anger sanger under turneene sine fordi publikum mer eller mindre "døde". Håper de har lært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...