Gå til innhold

Nytt Metallica-album rett om hjørnet, hva tror du?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns egentlig ikke St. Anger var det værste jeg har hørt noensinne, det er mye værre musikk der ute. Men trommelyden var vanskelig å svelge. De har eksperimentert før også, tenk dere hva fansen syns på 80-tallet når And Justice for All kom etter thrash-mesterverket Master of Puppets?

 

Metallica goes flinkis-prog? Stakkars fans da..

Lenke til kommentar

De hadde prog-undertoner før den.

Problemet med And Justice... er jo bassen som er litt vel lav.

 

Vil også tro at mange ble skuffa av The Black Album, på tross av at jeg liker den platen så stinker den sellout langveis. (Er vel et eksempel på at komersielle album kan ha kvalitet, synd at de påfølgende albumene viste hvordan de ofte ikke har det også...)

Lenke til kommentar
Jeg syns egentlig ikke St. Anger var det værste jeg har hørt noensinne, det er mye værre musikk der ute. Men trommelyden var vanskelig å svelge. De har eksperimentert før også, tenk dere hva fansen syns på 80-tallet når And Justice for All kom etter thrash-mesterverket Master of Puppets?

 

Metallica goes flinkis-prog? Stakkars fans da..

 

Flinkis-prog? :p Helt klart den mest progga skiva til Metallica, og helt klart den beste. Metallica perfeksjonerte metal-genren med denne skiva og dens blanding av lang, progga, thrash-metal :)

Lenke til kommentar
Vil også tro at mange ble skuffa av The Black Album, på tross av at jeg liker den platen så stinker den sellout langveis.

 

I mine øyne er sellout når et band finner en oppskrift som gir suksess, og deretter lager samme skiva om igjen. I så måte er Black Album langt ifra noen sellout. Greit, sammenlignet med Justice er skiva langt mer kommers og tilgjengelig for mannen i gata. Load, som kom etter Black Album, er noe helt annet igjen, så de forandrer seg fra skive til skive. Ser man på hele diskografien under ett, så står alle albumene for seg selv, og jeg tror absolutt at Metallica har gjort akkurat som de selv ville.

Lenke til kommentar

Metallica aldri vært noen sell-outs i alle fall, det er helt klart.

Sånn som alle beskriver sell-outs, hadde de vel blitt sell-outs med å bare gi ut skiver alla MoP?

 

Og selv om "Load" og "ReLoad" er mer "vennlige", så er det jo enda core fansen som kjøpte skivene.

De som hoppet på Black Album og ut deretter er ikke en stor nok fanbase til å ha utgjort inntektene til Load og ReLoad alene etter min mening, kan jo hende jeg tar feil for all del, men sånn er det jeg ser på det.

 

Metallica har kanskje gitt ut et par "dårlige" album, men de har aldri vært sell-outs.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Sellout for Metallica ville vært å gjøre "Black Album 2". I stedet kom de med Load, som jeg tror strengt tatt gjorde at de mistet flere fans enn de fikk nye. God skive, men kanskje ikke akkurat det et sultent publikum av thrash fans hadde håpet på som hovedrett...

 

Skal uansett bli spennende å se hva de klarer å få til uten Bob Rock

Lenke til kommentar
Sellout for Metallica ville vært å gjøre "Black Album 2". I stedet kom de med Load, som jeg tror strengt tatt gjorde at de mistet flere fans enn de fikk nye. God skive, men kanskje ikke akkurat det et sultent publikum av thrash fans hadde håpet på som hovedrett...

 

Skal uansett bli spennende å se hva de klarer å få til uten Bob Rock

 

 

Rick Rubin har jo gjort mye bra, så håper han er litt streng med de, selv om det betyr at Lars og James sutrer litt.

Lenke til kommentar

Plata kjøpes så fort det er mulig å kjøpe den ;) Gleder meg! Når er jeg bare 16 år, så jeg har ikke vært fan så lenge, men det gikk fra hits for kids til Metallica så er jo noen år :p Tror den nye skiva blir bra (håper ihvertfall det).. I motsetning til alle som hater St.anger skiva liker jeg den. De mista Jason og det var krangel og nesten oppløsning i bandet, så jeg syns den skiva er bra (men Metallica fra 1883-1991 er det beste fra dem). Håper på en ny konsert i år ihvertfall. 10 juli 07 var en stor dag!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...