TLZ Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Ja. De har jo jabbet om det siden 2004, selvfølgelig ikke like lenge som herr Axel Rose, og jeg tror nok at i motsetning til Chinese Democracy så kommer faktisk denne platen. Jeg er meget skeptisk, samtidig optimistisk. Altså. Ikke bare har de kvittet seg med Bob Rock, men de har Rick Rubin. Jeg tror han har en slags musilalsk midas hånd. Er vel ikke akkurat mye KoRn over St.anger er det vel? KoRn er ikke det eneste numetallbandet. De har enklere strukterer enn typisk thrash, fravær av gitarsoloer, nedstemte gitarer, og div. Og ikke minst: den ultraskarpe "ding!" skarpen som er tatt rett ut av Slipknot's trommesett. (og overdrevet, Vol3 har jo en balansert skarp, St. Anger er litt vel overdrevet.) Uansett, sier ikke at det er negativt, jeg er ikke en av de som bruker nu metal som skjellsord. Endret 2. januar 2008 av TLZ Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ja. De har jo jabbet om det siden 2004, selvfølgelig ikke like lenge som herr Axel Rose, og jeg tror nok at i motsetning til Chinese Democracy så kommer faktisk denne platen. Jeg er meget skeptisk, samtidig optimistisk. Altså. Ikke bare har de kvittet seg med Bob Rock, men de har Rick Rubin. Jeg tror han har en slags musilalsk midas hånd. De har jobbet med albumet siden 06, ikke 04, da var de på verdensturné. Så man kan jo selvsagt ikke sammenligne det med Chinese Democracy. Albumet til Metallica er vel så og si ferdig nå, kommer mest sannsynlig ut i Mars/April tenker jeg. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) noen lekkasjer? Endret 2. januar 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ikke en eneste lekasje To sanger, "The New Song" og "The Other New Song" er spilt live, men bandet har bekreftet at disse ikke vil komme med på albumet Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ikke en eneste lekasje To sanger, "The New Song" og "The Other New Song" er spilt live, men bandet har bekreftet at disse ikke vil komme med på albumet De har sagt at partier fra disse albumene skal komme med, og det er egentlig synd at de ikke tar med the new song, fordi den er fantastisk, hvertfall midtpartiet med soloen til Kirk og det dundrende riffet som kommer etterpå. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 De har sagt at enkelte partier KAN komme med. Er enig i at New Song er ganske grei, selv om jeg synes at vokalen i den sangen har noen svake punkter Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Vokalen var vel ikke ferdig på det tidspunktet vel? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 New song er ikke sanger som kommer på det nyes albumet. Det er kun enkelte riff og instrumentarbeid som blir tatt med, det var ikke ferdige sanger. Det leste jeg på Metallica sin hjemmeside. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Håper det blir noe annet enn st.anger i alle fall.. Mer god gammeldags stil, trashmetal. Men det skal vel lit til.. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Utifra intervjuer og slikt høres det ut som de skal tilbake den gode gammeldagse stilen ja Om det blir som de første platene er vel å forvente for mye, men jeg tror og håper at denne skiva blir knall! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Metallica spilte fletta av alt jeg har sett live (og det er mye) på Valle Hovin i sommer, så jeg tror det blir en bra plate. De er hvertfall i god form. Men da spilte de jo bare gamle låter, får håpe Lars ikke spiller på metalltønner med øser denne gangen også. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Bare lurer, var St.Anger virkelig så sugen? Har ikke hørt så mye av Metallica, men synes ikke det jeg har hørt fra plata fortjente en så dårlig respons? kan noen bare putte fingeren på hva som er forskjellen på St.Anger og Gamle saker? Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Forferdelig produksjon, simple og uninspirerte riff, vokal som høres ut som karaoke i fylla enkelte ganger... Til Metallica å være, med den standarden man BØR kunne forvente av dem, så hørtes St. Anger ut til å kun være en veldig røff demo. Låtene er i tillegg altfor lange, ihvertfall når de kjører samme riffene om og om igjen, uten soloer og særlig variasjon. Det er Metallica det er snakk om tross alt. De har en rimelig sterk historie når det gjelder de tidlige skivene. Load og Reload var for min del ikke akkurat toppen av kransekaka de heller, men det er mye ålreit der likevel. De forsøkte seg på noe nytt, helt greit det. Enten liker man det eller ikke. St. Anger virket, for meg, som om de ikke engang gadd å prøve på noe som helst, og at de kun hamret ut noe i frustrasjon over indre stridigheter... Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Ok, bør styre unna den plata da. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Forferdelig produksjon, simple og uninspirerte riff, vokal som høres ut som karaoke i fylla enkelte ganger... Til Metallica å være, med den standarden man BØR kunne forvente av dem, så hørtes St. Anger ut til å kun være en veldig røff demo. Låtene er i tillegg altfor lange, ihvertfall når de kjører samme riffene om og om igjen, uten soloer og særlig variasjon. Det er Metallica det er snakk om tross alt. De har en rimelig sterk historie når det gjelder de tidlige skivene. Load og Reload var for min del ikke akkurat toppen av kransekaka de heller, men det er mye ålreit der likevel. De forsøkte seg på noe nytt, helt greit det. Enten liker man det eller ikke. St. Anger virket, for meg, som om de ikke engang gadd å prøve på noe som helst, og at de kun hamret ut noe i frustrasjon over indre stridigheter... Så enig så enig! Men, det var stridigheter det var snakk om, og mange av sangene er et utslipp for raseriet og alt de følte på den tiden (98/99-02/03). Personlig liker jeg ikke St.Anger noe særlig, med unntak av et par sanger. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Tatt i betraktning omstendighetene rundt Metallica den perioden så syntes jeg albumet er bra. Newsted stakk, Hefield på rehab, bandet holdt på å bli oppløst, krangling innad mellom Hetfield og Ullrich, de hadde mye aggresjon som skulle ut, noe som resulterte i skiva. Skiva sånt sett er grei, hadde det vært et up-and-coming amerikansk metalband som hadde gitt det ut, så tror jeg det hadde blitt hyllet. Albumet fikk jo bra anmeldelser og, men det er jo blitt inn å disse skiva. 1.95 elns på RateYourMusic sier vel sitt... Ellers så syntes jeg skiva var altfor lang, men den har absolutt gode sanger slik som Frantic, tittellåta, Some Kind of Monster, Unnamed Feeling, Dirty Window (Rå live). Kan vel også si at de fleste av låtene er bedre live enn de er på EPn. Og den har monsterriffing av riffmeister Hetfield Endret 6. januar 2008 av NightKeeper Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 I og med at de har satt opp noen turné datoer for sommeren, så får vi vel nesten håpe på at albumet kommer før det. Kanskje det trekker noen flere folk til billettlukene? Det blir nok utsolgt uansett kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Oi! Har de satt opp datoer allerede? Uff, jeg er visst ikke så oppdatert.. Hvor i verden går turnéen? Den er vel kanskje ikke ferdig satt opp enda når jeg tenker meg om Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 ... får håpe Lars ikke spiller på metalltønner med øser denne gangen også. Det er bekrefta at han ikkje skal gjere det. (Var vel i Guitar World eg las det.) Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Oi! Har de satt opp datoer allerede? Uff, jeg er visst ikke så oppdatert.. Hvor i verden går turnéen? Den er vel kanskje ikke ferdig satt opp enda når jeg tenker meg om For tredje sommer på rad spiller Metallica i Europa Tør vi håpe på ny Oslo-konsert? Og ...And Justice for All i sin helhet? Endret 6. januar 2008 av NightKeeper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå