Gå til innhold

Nytt Metallica-album rett om hjørnet, hva tror du?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde enorme forventninger til St.Anger, forhåndsbestilte det og så at det fikk gode kritikker, men jeg ble så sinnsykt skuffet. Hadde gitt albumet en 2er der og da, gjerne 3-4 nå men jeg har ikke hørt på det på en stund så jeg gidder egentlig ikke uttale meg..

 

Har i utgangspunktet ingen forventninger for det nye albumet, har ikke blitt overbevist av hverken de 2 nye sangene eller St.Anger som sagt. Men jeg lurer på hva Robert kan bidra med, han virker jo som en potent bassist. Han bidro jo, som vi alle så på Some Kind of Monster på NRK2, ikke til noe på St.Anger.. Da han ble med trodde jeg at han hadde vært med å ødelegge Metallica, dvs at han hadde spilt en stor rolle i St.Anger.

 

Men 1983 er lenge siden, folk forandrer seg og James har jo "blitt ny" og alle har blitt følsomme og bruker sminke (hæ?), så jeg forventer ikke noe nytt mesterverk.. Kan faktisk vanskelig forestille meg at de går så langt tilbake som til Puppets, noe i Load/Reload-stil virker mer sannsynlig.. Men er jo lov å håpe at de kanskje tangerer de eldste albumene, bare på en litt annerledes måte.. Dvs, hardt og bra, men kanskje mer moderne?

 

Har vært fan av Metallica siden rundt år 2000, men jeg begynte heldigvis med de eldre albumene.. Ble først grepet av Whiskey in the Jar faktisk, så var det å låne Metallica og så gikk jeg bakover samtidig som jeg kjøpte Garage Inc., der jeg virkelig likte CD2.. Load og Reload har noen bra sanger, som jeg ikke kommer på i farten, og St.Anger har noen gode...tja, partier? Jeg liker best de raske bitene av St.Anger, i motsetning til de treige (og i mine ører kjipe) sangene mange trekker fram fra det albumet..

 

Forresten, jeg lo godt da jeg så det bildet av Lars med bosspannene i 2003 :D

 

Jeg likte Trivium i Åsane, og jeg er sikker på at de blir store..

 

EDIT: Har endelig hørt en god versjon av "the other new song", og den likte jeg faktisk god! Et bra pluss for det nye albumet (faen og, forventningene stiger igjen)

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
Ja, det var "Some kind of monste"r som gjorde meg til det hardbarka Metallica fanet jeg er idag! :)

 

Hørte litt på Kill'em all mens vi "pønta treet" fy flate for et album!

 

God jul alle sammen! :)

7566122[/snapback]

 

Ble du fan av metallica etter å ha sett den dokumentaren? Jaja....

7569069[/snapback]

 

 

Ja, det var litt artig å se dem på den måten! Litt vanskelig å forklare, men jeg likte deg bedre etter jeg så filmen! :thumbup:

 

MVH

 

Martin

Lenke til kommentar
Skal godt gjøres å lage et like elendig album som St.Anger så pilen kan jo bare peke opp...

7573235[/snapback]

 

Kommer med en påstand nå, hadde det vært et annet band som hadde laget St.Anger så hadde mange fler likt det. Det fikk jo gode kritikker, men folk forventet tydligvis et nytt Puppetz. Albumet er bra, masse gode riff og tøffe partier.

Lenke til kommentar
Skal godt gjøres å lage et like elendig album som St.Anger så pilen kan jo bare peke opp...

7573235[/snapback]

 

Kommer med en påstand nå, hadde det vært et annet band som hadde laget St.Anger så hadde mange fler likt det. Det fikk jo gode kritikker, men folk forventet tydligvis et nytt Puppetz. Albumet er bra, masse gode riff og tøffe partier.

7573376[/snapback]

Enig med deg. Folk hadde forventet noe helt annet og ble skuffet fordi det ikker "høres ut som Metallica".

Lenke til kommentar
Alle metallicafans har sin egen mening om ST. anger. JEg likte det bedre etter at jeg så DVD'en Some Kind of Monster.

føler kanskje at St. Anger er et veldig personlig album.

 

de nye låtene virker bra.. Jeg har savnet det absolutte fraværet av Kirks gitarsoloer på St. Anger..

7576491[/snapback]

 

 

Er enig med deg. Jeg likte St. Anger mye bedre etter at jeg så Some Kind of Monster.

 

Man kan ikke forvente seg et nytt Puppetz tror jeg, da blir man nok "skuffet" igjen!

Lenke til kommentar

Jeg håper dette albumet blir på nivå med Ride the Lightning, Kill em All og Enter Sandman. Metalica er blitt for "mainstream" de siste årene. Spesielt St.Anger, *grøss*. Det var noe av det verste jeg har hørt, i metalsjangeren...

 

Fade to Black gir meg tårer i øynene, jeg elsker den sangen. Jeg gleder meg og skal kjøpe albumet. Laster ikke ned Metalica, det er et hellig bud for min del... Kan det skade å laste ned sangene og teste dem?

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Jeg håper dette albumet blir på nivå med Ride the Lightning, Kill em All og Enter Sandman. Metalica er blitt for "mainstream" de siste årene. Spesielt St.Anger, *grøss*. Det var noe av det verste jeg har hørt, i metalsjangeren...

Enig i at Metallica er blitt mainstream i det siste, men vil faktisk ikke si at St. Anger er det. Antagligvis en av de mindre mainstream albumunene de har gitt ut etter Black Album.

 

Er enig i at St. Anger ikke er så veldig bra, men husk at dårlig og mainstream ikke er synonymer. (Selv om det kan virke sånn noen ganger.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Skal godt gjøres å lage et like elendig album som St.Anger så pilen kan jo bare peke opp...

7573235[/snapback]

Kommer med en påstand nå, hadde det vært et annet band som hadde laget St.Anger så hadde mange fler likt det. Det fikk jo gode kritikker, men folk forventet tydligvis et nytt Puppetz. Albumet er bra, masse gode riff og tøffe partier.

7573376[/snapback]

Enig med deg. Folk hadde forventet noe helt annet og ble skuffet fordi det ikker "høres ut som Metallica".

7573860[/snapback]

 

En ting er å ikke høres ut som Metallica, noe annet er å være ubehagelig for det menneskelige øret. Okei så syns Lars det var kjempemorsomt å slå på blikkspann, men det er ikke like festlig å høre. Da jeg hørte Metallica gjøre låter fra St. Anger på Ullevi (mai 2004??) hørtes det umiddelbart mye bedre ut, nettopp fordi Lars brukte skikkelige trommer i stedet. En ting er at det godt kan høres ordentlig og ikke overprodusert ut, en helt annen ting at det skal høres ut som en dårlig demo.

Lenke til kommentar
Ja, da jeg så Metallica i desember 03 var og sangene fra St.Anger en del bedre pga trommene.. Og de var lure, og spilte bare noen få fra St.Anger.. Hadde de gjort som Iron Maiden og A Matter... hadde sikkert mange gått

7581604[/snapback]

 

Metallica vet heldigvis hva fansen vil ha. :) Neida, Maiden leverer også for det meste :)

 

St.Anger ble som det ble, folk forventet kanskje litt mye, men med James tilbake fra rehab, Jason ute av bandet etc. så burde vel kanskje ikke folk forventet så mye? Jeg ser på albumet som en transportetappe til det neste albumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...