tmbn Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Linjekapisteten min er på 350 kb i opplastingshastighet, men når jeg sjekker på ulike speedometer rundt om på nettet, får jeg bare 83 kb. Den andre maskinen i nettverket mitt får 350 kb, så jeg får riktig hastighet fra leverandør. Hva kan gjøre at maskinen min kun har 83 kb ? Er det mulig å sette noen begrensninger på dette ? Eller kan windows finne på å gjøre dette automatisk ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er begge koblet med kabel? Eller er det trådløst? Sjekket etter virus, malware osv? Kun den ene maskinen tilkoblet når du tester? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Begge er koblet med kabel igjennom en D-link router. Har kjørt igjennom Trend antivirus, Ad- aware og Spybot. Begge maskinene er koblet til når jeg tester, jeg påser da at den ene maskinen "står i ro" mens jeg tester på den andre. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Begge er koblet med kabel igjennom en D-link router. Har kjørt igjennom Trend antivirus, Ad- aware og Spybot. Begge maskinene er koblet til når jeg tester, jeg påser da at den ene maskinen "står i ro" mens jeg tester på den andre. 7474507[/snapback] Det kan hende at routeren prioriterer den ene maskinen framfor den andre. Jeg har en slik innstilling i min router og den kalles (QoS) quality of service. Jeg har forresten en Linksys WRT4G v3.1 router. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på instillingene dine i routern. MvH RewinD [VfN] Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Men, med QOS prioriterer den da ikke den ene framfor den andre når begge er på nett ? Eller kan den sette en eller annen begrensing på det uansett ? Skal sjekke det opp på routeren. Takk! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har det alltid vært sånn, eller bare nylig? Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Men, med QOS prioriterer den da ikke den ene framfor den andre når begge er på nett ? Eller kan den sette en eller annen begrensing på det uansett ? Skal sjekke det opp på routeren. Takk! 7474704[/snapback] Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Men prøv å se på instillingene. Man vet jo aldri:D Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Første jeg ville gjort var vel å koble fra den andre maskinen og prøve igjen. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Har prøvd å slå av den ene maskinen. Hjelper ikke. Finner heller ikke noen QOS instillinger på Routeren. Har slått av QOS på nettverksinstillingene på begge maskinene. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 du kjører ikke noen p2p2/torrent klienter da som står og laster opp filer? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Nei, når jeg kjører testene på nett kjører jeg ikke noen sånne programmer nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå