Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårligere opplastingshastighet enn linjekapasitet

Anbefalte innlegg

Linjekapisteten min er på 350 kb i opplastingshastighet, men når jeg sjekker på ulike speedometer rundt om på nettet, får jeg bare 83 kb. Den andre maskinen i nettverket mitt får 350 kb, så jeg får riktig hastighet fra leverandør.

Hva kan gjøre at maskinen min kun har 83 kb ?

Er det mulig å sette noen begrensninger på dette ? Eller kan windows finne på å gjøre dette automatisk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er koblet med kabel igjennom en D-link router. Har kjørt igjennom Trend antivirus, Ad- aware og Spybot.

Begge maskinene er koblet til når jeg tester, jeg påser da at den ene maskinen "står i ro" mens jeg tester på den andre.

Lenke til kommentar
Begge er koblet med kabel igjennom en D-link router. Har kjørt igjennom Trend antivirus, Ad- aware og Spybot.

Begge maskinene er koblet til når jeg tester, jeg påser da at den ene maskinen "står i ro" mens jeg tester på den andre.

7474507[/snapback]

Det kan hende at routeren prioriterer den ene maskinen framfor den andre. Jeg har en slik innstilling i min router og den kalles (QoS) quality of service. Jeg har forresten en Linksys WRT4G v3.1 router.

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på instillingene dine i routern.

MvH

RewinD [VfN]

Lenke til kommentar
Men, med QOS prioriterer den da ikke den ene framfor den andre når begge er på nett ? Eller kan den sette en eller annen begrensing på det uansett ?

Skal sjekke det opp på routeren. Takk!

7474704[/snapback]

Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Men prøv å se på instillingene. Man vet jo aldri:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...