Gå til innhold

M-bus kabel til 6210

HKRoed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kablene på leins.no var dårlige før (for ca 2 år siden). Bestillte en kabel derfra. Den fungerte glimrende i et halvt år. Etterpå begynnte den å bli litt treig, og til slutt endte det opp med at den grillet to telefoner jeg hadde. (Fikk heldigvis byttet dem på garantien)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe spesielt merke jeg søker.

Sendte mail til Hammar og spurte om den datakabelen de selger støtter m-bus, men det gjorde den ikke (skrev de ivertfall da) så da får jeg vel bestille den fra Leins. De kunne skaffe den for 299. Ikke så "gæli" pris det vel?

SpritHansi

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt det sprithansi sier. Datakabelen som selges på hammar.no til 6210 er en dlr-3p kabel. Dette er kabelen du trenger for å bruke AT kommandoer med 6210.

"Datakabel" kan være så mangt. Fbus og Mbus kablene er service kabler, mens dlr-3p er kommunikasjonskabler og uttrykket "datakabel" blir brukt omhverandre for de ulike kabel typene.

Men du kan kjøpe en datakabel som fungerer med 6210 på hammar.no. Datakabelen til 6150 som selges på hammar.no. Denne skal fungere med 6210 også. (Det gjør i hvertfall min)

Lenke til kommentar

Det er jeg temmelig sikker på ja. Kjøpte en mbus kabel til 6150 på leins.no for et par år siden, og den fungerer utmerket på min 6210. Mbus kablene skal i utgangspunktet være akkurat like for alle dct-3 telefoner, eneste forskjell er kontakten.

Kabelen som selges på hammar.no fungerer både med mbus og fbus.

Kan jeg spørre om hva det er du har tenkt å bruke den til siden du er avhengig av mbus? Fbus er nemlig me kjappere :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...