Lars-Erik Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Min Philips widescreen TV bytter ikke automatisk format, og jeg må selv bytte til ZOOM 16:9 for å zoome inn 16:19 sendinger som sendes analogt (med sort ramme oppe/nede), MEN når jeg bytter til TV3 idag (akkurat nå) så bytter den selv til ZOOM 16:9 etter 1 sekund. Det har jeg ALDRI sett før. Sender TV3 noe spesielt signal ved siden av? Det skjer ikke på noen av de andre kanalene. Hvis det er mulig å sende med slik info på analogt signal. Hvorfor gjør ikke de andre det da? Det er jo endel som sitter med analoge singaler og "gamle" 16:9 TVer som ikke zoomer inn eller bytter format ut ifra hva "de ser" selv, så denne funksjonen hadde jo vært fin på NRK og TV2 (ikke bare på TV3). Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Dette var litt interessant. Jeg har lurt på hvorfor Get (tidl. UPC) ikke har denne løsningen. Det står litt om dette på TV2.no (nederst under "Teknisk"). Canal Digital kabel-TV har hatt dette siden ifjor høst på NRK1+2, TV2, SVT1+2, TV4 (og kanskje noen fler...). Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Det rare er at det kun var under filmen. Når den var slutt byttet den til standardformatet (selv om de fortsatte å sende reklame i 16:9 format). Skal følge med litt mer og se om det skjer flere ganger (har aldri sett det før). Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 I dag så virker automatisk zoom hos Get på bare TV2 (ikke TV3, SVT eller NRK). Lurer på hva som foregår. Kan de ikke slå det på på alle kanalene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå