Gå til innhold

Årets beste film 2006 nominasjonstråd.

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha! Fritt vilt! Makan til drittfilm!?

"Slipp Jimmy fri" er klart den beste norske. For så "Sønner".

7505995[/snapback]

Tuller nå? Fritt Vilt var jo underholdende.

7507316[/snapback]

Tja, den var kanskje litt underholdende. Men den var ikke god. Eneste de gjorde som ble skremmende, var at de gjorde bråe bevegelser, og høy/skremmende lyd idét den bråe bevegelsen kom. En skrekkfilm bør være sånn at den skal være skummel, og lite forutsigbar - noe denne var.

Lenke til kommentar
Hehe, det samme går faktisk for meg også. Men har tenkt å få sett endel norske filmer i juleferien, så Emesis får hard konkuranse (muligens). Men intil videre er det den beste norske filmen jeg har sett i år :)

7508632[/snapback]

Noen å foreslå? Jeg vurderer Den Brysomme Mannen, men ellers er det veldig lite av det norske som frister.

Lenke til kommentar

Bare minner på reglene jeg:

Reglene er få og enkle;

1. Kun en nominasjon per bruker. Nominer den filmen du mener er best, er din favoritt nominert så ikke nominer din nr.2. Vi behøver ikke listefyll.

2. Filmen må ha kommet ut i Norge i løpet av 2006 eller i desember 2005.

3. Begrunn hvorfor du nominerer filmen.

Lenke til kommentar

De nominerte for årets Golden Globe er klare.

Beste dramafilm:

- The Departed

- Little Children

- The Queen

- Bobby

- Babel

Beste komedie:

- Borat

- Little Miss Sunshine

- The Devil Wears Prada

- Dreamgirls

- Thank You for Smoking

Tipper The Departed og Borat vinner hver sin kategori.

Lenke til kommentar

Tja, Little Miss Sunshine og The Devil wears Prada er nok mer filmer som den generelle masse foretrekker. Sistnevnte var seig som bare det på kinoen, holdt ut i en evighet med gode tall. Førstnevnte har jeg ikke sett enda, men den sies å være genialt bra. En independent film som har oppnådd 8.1 på IMDb og 92% på Rottentomatoes vitner om at dette kan være et lite stykke kvalitet. Men så har jo også Borat så og si samme tall. Blir nok uansett spennende, er to filmer jeg ikke har sett enda så har noe å se frem til :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...