Foregangsmannen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Yes, siden jeg ikke har sett de store filmene fra 2006 enda, så blir det Lucky Number Slevin på meg. Den likte jeg og får min stemme. Lenke til kommentar
trainspodder Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Babel er utvilsomt årets beste film. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 http://www.imdb.com/features/rto/2007/poll/bestresults IMDb har sin egen avstemning. The Departed slår ut motstanderne sine i de kategoriene den er med. Tror nok den filmen er en ganske klar favoritt. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Haha! Fritt vilt! Makan til drittfilm!? "Slipp Jimmy fri" er klart den beste norske. For så "Sønner". Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Haha! Fritt vilt! Makan til drittfilm!? "Slipp Jimmy fri" er klart den beste norske. For så "Sønner". 7505995[/snapback] Tuller nå? Fritt Vilt var jo underholdende. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Haha! Fritt vilt! Makan til drittfilm!? "Slipp Jimmy fri" er klart den beste norske. For så "Sønner". 7505995[/snapback] Tuller nå? Fritt Vilt var jo underholdende. 7507316[/snapback] Tja, den var kanskje litt underholdende. Men den var ikke god. Eneste de gjorde som ble skremmende, var at de gjorde bråe bevegelser, og høy/skremmende lyd idét den bråe bevegelsen kom. En skrekkfilm bør være sånn at den skal være skummel, og lite forutsigbar - noe denne var. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har bare sett én norsk film i år, så det får bli Emesis som får min nominasjon til årets norske. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Hehe, det samme går faktisk for meg også. Men har tenkt å få sett endel norske filmer i juleferien, så Emesis får hard konkuranse (muligens). Men intil videre er det den beste norske filmen jeg har sett i år Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hehe, det samme går faktisk for meg også. Men har tenkt å få sett endel norske filmer i juleferien, så Emesis får hard konkuranse (muligens). Men intil videre er det den beste norske filmen jeg har sett i år 7508632[/snapback] Noen å foreslå? Jeg vurderer Den Brysomme Mannen, men ellers er det veldig lite av det norske som frister. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Sønner bør dere begge få med dere. Den høres drita kjedelig ut, men er faktisk veldig engasjerende (selv om skuespillerprestasjonene holder norsk standard). Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Uro. Hvorfor? Jeg likte filmen... (En liten takk til quakie. ) Endret 16. desember 2006 av Capo Crimini Lenke til kommentar
quakie Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Bare minner på reglene jeg: Reglene er få og enkle; 1. Kun en nominasjon per bruker. Nominer den filmen du mener er best, er din favoritt nominert så ikke nominer din nr.2. Vi behøver ikke listefyll. 2. Filmen må ha kommet ut i Norge i løpet av 2006 eller i desember 2005. 3. Begrunn hvorfor du nominerer filmen. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Sannheten om rødhette! Ganske enkelt fordi den er genial, beste filmen jeg noen gang har sett, men er ikke noe spesielt bra på engelsk. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 De nominerte for årets Golden Globe er klare. Beste dramafilm: - The Departed - Little Children - The Queen - Bobby - Babel Beste komedie: - Borat - Little Miss Sunshine - The Devil Wears Prada - Dreamgirls - Thank You for Smoking Tipper The Departed og Borat vinner hver sin kategori. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Tja, Little Miss Sunshine og The Devil wears Prada er nok mer filmer som den generelle masse foretrekker. Sistnevnte var seig som bare det på kinoen, holdt ut i en evighet med gode tall. Førstnevnte har jeg ikke sett enda, men den sies å være genialt bra. En independent film som har oppnådd 8.1 på IMDb og 92% på Rottentomatoes vitner om at dette kan være et lite stykke kvalitet. Men så har jo også Borat så og si samme tall. Blir nok uansett spennende, er to filmer jeg ikke har sett enda så har noe å se frem til Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Thank you for smoking og Little Miss Sunshine vil nok være gode konkurrenter, spesielt med tanke på all den negative oppmerksomheten Borat har fått. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Nå er Golden Globe amerikansk, og det er ikke der Borat har slitt med kritikerene. Selv syns jeg ikke filmen var av det helt store, så for min del kan Little Miss Sunshine, som for øvrig hadde en glimrende avslutning, godt vinne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Kontroversen rundt Borat har vært for det meste i statene, vel? Nå tenker jeg søksmålene og lignende, og det vil kanskje skape problemer hvis en film som er saksøkt for å ødelegge livene til folk vinner en Golden Globe. Jeg spekulerer selvsagt bare her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg nominerer Inside Man. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg nominerer Inside Man. 7515467[/snapback] Ai! Den glemte jeg helt! Får min stemme også. Genial og utspekulert film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg