zeltex Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei igjen. Etter en feilpartisjonering måtte jeg legge inn Dapper på nytt for to dager siden, og etter dette har ikke Tv-Time fungert slik det skal. (Har prøvd andre programmer, bla zapping og xawtv, men der fant jeg ikke noen kanaler) Tvtime er instalert med apt, så alt som trengs skal være her. Jeg fikk søkt etter kanaler ved hjelp av tvtime-scanner, og jeg får lyd på de forskjellige kanelene. Men bildet er som dere ser temmelig fucked up. Tips til steder jeg kan lete etter info? Har alltid fungert før, både i Hoary, Breezy, Dapper og Edgy(den lille tiden jeg hadde det inne) Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Du bruker ikke tilfeldigvis Compiz/Beryl? Tror dette kan skape problemer for tvtime. Det gjorde det tidligere i hvertfall. Det du kan prøve er å installere scantv (via apt) og kjøre dette i en terminal. Det vil da lage en liste over alle kanalene den finner. Deretter kan du prøve og bruke mplayer til å se tv. Noe slikt: mplayer -tv driver=v4l2:device=/dev/video0:width=640:height=480:norm=pal:chanlist=europe-west tv://E8 Du må selvsagt bytte driver, device, osv. s.a. det passer hos deg. Sett inn ønsket kanal i steden for E8 (på slutten av linjen). Hos meg er E8 NRK1. Du finner kanal-kodene vha. scantv-outputen. Hvilket tv-kort har du forresten? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg har et "gammelt" Herkules(?) InWin tvkort og ja, jeg har faktisk Beryl inne. Tenkte kjapt selv at det kunne være problemet og skrudde det av, men fikk samme type bilde. Men det holder kanskje at det bare er instalert? En løsning blir nok at jeg tar vekk beryl, for når jeg har det inne så henger musa seg hele tiden, og jeg må plugge den ut og inn. Men takk, har noe jeg kan prøve her ja Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Å se tv med MPlayer skal i hvertfall fungere helt fint med Beryl. Endret 11. desember 2006 av hulahulag Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det der så egentlig mest ut som et bilde med feil spesifikasjoner for skjermen (for høy refresh)... Men at det da bare skulle bli på tv-bildet er jo litt merkelig. -C- Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Det kan ha noe med refresh å gjøre, da Beryl gjør endel(uten at jeg har peiling på hva) med bla refresh. Men skal sette inn en ny disk i pcen i morgen, og da blir det vel å måtte legge inn på nytt, og tror da at Beryl blir histore. Kult er det, og det ser fint ut. Men jeg får litt mye feil til tider. Siste er nå at menyene plutselig forsvinner, så jeg må lege meg frem i de usynlige menyene til "restart beryl", da det ikke fungerer å ta det i terminal av en rar grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå