Lakus Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 En venn av meg: "Finnes det flere galakser enn vårt? Hva er en galakse, og finnes det flere solsystemer enn vårt? Ok, Hvor i solsystemet er galaksen vår da?" Fikk så lyst til å henge han etter pikk-hue i taket Lenke til kommentar
Royo Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) En venn av meg: "Finnes det flere galakser enn vårt? Hva er en galakse, og finnes det flere solsystemer enn vårt? Ok, Hvor i solsystemet er galaksen vår da?"7526405[/snapback] Han kan umulig ha fått med seg introen til noen av de seks Star Wars-filmene. "A long time ago in a galaxy far, far away..." Det virker forresten som at det er ganske utbredt å ikke ha veldig mye kunnskap om astronomi. Jeg treffer selv stadig på folk som ikke aner hva Melkeveien er, eller hvordan en galakse ser ut. Ja til mer realfag i skolen! Endret 18. desember 2006 av Royo Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Veldig intressant tema. Har alt for lite kunskap om astronomi. Filmen var ganske kult, fikk meg til å føle meg liten . Etter å ha sett videoen, har jeg en god følese på at vi ikke er den eneste sivilisasjonen i universet Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Utrolig fasinerende greier. Er slike ting som får meg til å tro på liv der ute. 7481460[/snapback] Har aldri tenkt over det at hvis vi finner liv et sted, så finnes det overalt. Er også interessert i hvordan universet oppstod. det trengtes ingredienser for å skape Big Bang, hvor kom disse fra? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Jeg lurer på hva som er bak det vi ikke kan se... Mer galakser og stjerner? Noen som tør gjette? kansje vi ser oss selv bakfra :!: Lenke til kommentar
Royo Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Noen som tør gjette?7530335[/snapback] ∞ Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Noen som tør gjette?7530335[/snapback] ∞ 7533008[/snapback] hehe.... ja hvorfor ikke.... hadde vært litt rart om det bare hadde stoppet et sted (noen andre som har sett "danger mouse"?), hva hadde da vært bakom dette...? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) Noen flere videoer om samme temaet. http://video.google.com/videoplay?docid=-3974466981713172831 http://video.google.com/videoplay?docid=69...&q=power+of+ten http://video.google.com/videoplay?docid=-4...q=cosmic+voyage Edit: Linket litt feil. Endret 19. desember 2006 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 hadde vært litt rart om det bare hadde stoppet et sted (noen andre som har sett "danger mouse"?), hva hadde da vært bakom dette...? 7534475[/snapback] Hvis du reiser lenge nok i den samme retningen vil du til slutt ende opp akkurat der du starta. Det er ingen slutt, det er ingen start. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Vanvittig mye å tenke på når jeg så den filmen.. lurer på om jeg får sove i natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå