Gå til innhold

utrolig video om universet(Hubble)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig bra video ja.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å la meg fascinere og samtidig undre meg over hva annet det er vi der ute som vi ikke kan se. (Uheldigvis tar det tankene bort fra andre ting jeg "egentlig" bør holde på med, men pytt pytt...)

Lenke til kommentar
en veldig bra film :) sjønte ikke HELT hvorfor dragostea din tei måtte ødelegge hele spenninga men..  :tease:

7475738[/snapback]

Fordi det er så sinnsykt (<-- underdrivelse) mange folk som gir blaffen i de store spørsmålene, og heller prioriterer å filme seg selv mens de mimer til elendig moldovisk dance-pop. :p

Trist, men sant...

Lenke til kommentar

her er link til bilde som ble tatt av hubble..

http://hubblesite.org/newscenter/archive/r...ormat/large_web

husk "ultra deep field" utgjør bare et punkt på himmelen som er så lite at det er uoppløselig for øyet, likevel er det titusener av galakser der.. HVER prikk er en galakse, som igjen inneholder millioner på millioner av stjerner, som igjen kan inneholde planeter som vår egen.. blir temmelig naivt å tro att jorda er den eneste bebodde planeten i hele det enorme universet.

hubble har "zooma" inn så langt man har greid, 13.7milliarder lysår var det?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
etter det jeg har lest og hørt, er den ligningen ubrukbar.. fordi det er ting der man fremdeles ikke vet, og da går jo ikke ligningen opp

7492904[/snapback]

Jeg har hørt det samme. Vi vet rett og slett for lite om parameterne til å kunne fastslå den endelige sannsynligheten.

Men jo mer viten vi får om universet og oss selv, jo mer øker vår sannsynlighet for å finne en sannsynlighet. ;)

Endret av Royo
Lenke til kommentar
Når skal folk få med seg at wikipedia ikke er en sikker kilde? Hvem som helst som er medlem der kan gå inn å redigere som de vil.

Ergo, det er ikke en relevant kilde.

7521437[/snapback]

Jeg er fullt klar over hvordan Wikipedia fungerer. Men takk for opplysningen likevel.

Jeg burde kanskje omformulert meg og sagt "relevant tema" fremfor "relevant link".

Har du forresten fått med deg at Wikipedia stiller krav til kildehenvisning for de som legger inn artikler der? Og at mange millioner mennesker konstant er innom og sørger for at alt til en hver tid er mest mulig korrekt?

Er noen som helst kilder 100% til å stole på? Hvis ikke, da er jo ingen kilder relevante. :cry:

Lenke til kommentar
en veldig bra film :) sjønte ikke HELT hvorfor dragostea din tei måtte ødelegge hele spenninga men..  :tease:

7475738[/snapback]

"...after all we have much better things to do then think about how big the universe is..." sier han så kommer den dragostea videoen....

hahaha... genialt....

denne burde folk som ikke tror på liv på andre planeter se....

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...