Gå til innhold

Quicktime eller Flash?


Anbefalte innlegg

Heisann..

På mine hjemmesider ønsker jeg å ha en intro. Den skal være i best mulig kvalitet med minst mulig ventetid.

Brukte flash, men vurderer å bruke QuickTime i stedet.. Er dette bedre om jeg ikke har laget hele filmen i flash? Jeg mener for å få full kvalitet tar det jo fryktelig stor plass.

Beholder jeg ikke mest kvalitet med QuickTime? De fleste har det jo..

Bruker forøvrig SWiSHMax, og får ikke til noen skikkelig loading..:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du meiner på same måte som det er no, der med den musikken, berre i QT i staden for Flash? Lastinga av den tek ikkje lang tid no (den starter umiddelbart hjå meg), og Flash passer betre inn der enn ein QuickTime-spelar ville gjort. Skulle eg hatt introen, ville eg nok heller hatt det slik det er no, enn QT.

 

Du ba ikkje om det, men eg har nokre små kommentarar til sida i tillegg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hadde det vore meg ville eg gjort ein del endringar, då opplegget slik det er no er lite gunstig. Fyrst må ein velge språk, so kjem det «Du valgte norsk som standardspråk Klikk for å fortsette» (kvifor?), so kjem den introvideoen, og so får ein «laster hovedsiden». Navigeringa er grei nok, men det tek jo eit hav av tid å kome til sida... Eg ville ha fjerna alt av introar og velkomstskjermar, so ein kom rett til sjølve sida, og heller hatt språkval lett synleg der.

 

Men du er jo ikkje meg, so dette kan du sjølvsagt berre ignorere ...

Lenke til kommentar

Okei,

Angående kommentarene dine er det ting jeg selv har tenkt på å gjøre. Den introen SKAL vekk det har jeg sett meg ut for lenge siden. Og sidene vil jeg gjerne bytte litt på de også.

Liker ikke introen selv, og jeg hadde en mye bedre som dessverre tar så stor plass at jeg er redd for ventetiden. Og kvaliteten.

Er det noen smart måte å lage streaming swf på? Gjør Super videokoverterer det?

Har en video her, og har 6/6 mb/s Lyse. Så derfor går det jo på sekunder her. Men den endelige introen er på over 5 mb.

Videoen som altså ligger der, tror jeg streamer seg selv, men jeg vet ikke enda, for internette her er såpass raskt at jeg ikke måtte ha ventet uansett... :p

 

Det var derfor jeg lurte på QuickTime, siden kvalitetstapet er stort.. :(

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Den videoen der var ikkje like rask å laste nei, det vart eit par pausar med min 2Mb ADSL frå Telenor. Eg lite peiling på Flash/SWF, og lite peiling på streaming, so eg kan ikkje hjelpe noko meir der, men det burde no vere mogeleg å i det minste få bort interlacinga på den videoen der. (Ser iallfall ut som interlacing...)

 

Det er jo som sagt di side, so om du kan få betre kvalitet og mindre filer med Quick Time, og framleis få noko som ser greit ut, so er det vel ikkje noko i vegen med det. Men eg kan dessverre ikkje vere mykje til hjelp i denne saka...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...