Cypher18 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei jeg har dette hovedkortet Klikk her Jeg har nå kjøpt meg en Sata hdd, en WD 320gb hdd. Jeg har koblet den på Sata kobling nr1. Jeg slenger inn windows cd'en og den starter. Den kopierer windows filer, så restarter pc'en som er vanlig (har innstalert på ide hdd før) men så når den skal begynne med selve innstalasjonen av windows så kommer det opp: kan ikke laste opperativsystem eller noe slikt.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 følgte med hovedkortet SATA driver ?.... hvis JA, så mest sannsynlig må du bruke denne.... da bruker du F6 ved installasjon av Windows..... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Win CD'en er vel med SP2? mangler den det mangler win. drivere til SATA controlleren, lag en "ny" XP CD med SP integrert, Her er en guide for og "lage XP med SP, brukte denne måten selv for ei stund siden (snart 2 år..) slik at eg "slapp" drivere når eg la XP inn på mi nForce4 maskin. Lenke til kommentar
Cypher18 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Det er en helt ny xp cd, altså med sp2 Lenke til kommentar
rogsen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Er litt usikker nå, men var borti dette på et asus 939 kort for noen mnder siden. Måtte da inn i bios og fortelle kortet hvilken sata kontakt den skulle starte fra. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei jeg har dette hovedkortet Klikk her Jeg har nå kjøpt meg en Sata hdd, en WD 320gb hdd. Jeg har koblet den på Sata kobling nr1. Jeg slenger inn windows cd'en og den starter. Den kopierer windows filer, så restarter pc'en som er vanlig (har innstalert på ide hdd før) men så når den skal begynne med selve innstalasjonen av windows så kommer det opp: kan ikke laste opperativsystem eller noe slikt.. Noen som kan hjelpe? 7472016[/snapback] Har du mulighet for å sette andre parametere på sata i bios. Compatible mode?? Har du dual core så kan det hende at det lønner seg å disable denne under instalasjonen. Lenke til kommentar
Cypher18 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 okey, jeg har egentlig ikke mye peiling på bios og slike ting. Så om du kunne forklart litt bedre... Jeg har am2 cpu Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Kjenner ikke HK ditt, så da må du lese manualen og finne ut av det. Flesteparten av nye hovedkort har denne funksjonen. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Finles manualen og finn ut hvilke(n) SATA connectorer som er kontrollert av nVidia chippen, med 6 connectorer er nok noen kontrollert av en "importert chip" - de må ha driver ved innstalering - er ikke native.. Når en bruker en SATA connector som er styrt av nV. chippen burde resten gå fint - om en ikke finleser manualen kan en prøve de forskjellige SATA tilkoblingene. Valg av bootrekkefølge burde være i en av de første "postene" i Bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå