Gå til innhold

Hvor "Hot" er du? -en dum test og en ny religion.


NgZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan diskusjonen om religionen fortsette her?

 

regler:

bare for oss fra 8 og oppover

de med 8,5 kan søke om presteskap

9,5 og oppover kan risikere gude status

ledere i denne verdenen: Gimpen og Frichasse

7472992[/snapback]

Nei, jeg vil være yppersteprest (utøvende sjef). Jeg startet jo hele greia. :p Du kan være vår Hellige Hånd, mens Frchassé kan være erkeengel elns. Hellige Hånd =Gud. Vi må finne ut hva kravene egentlig er for å få en religion godkjent. Kanskje vi skal opprette en separat tråd også, der bare "verdige" får innpass?
Lenke til kommentar
Hva skjer med at jeg er den eneste som har fått 10 her a? Er jeg virkelig så gudelig hot/sexy, eller har de andre 10erne gått og lagt seg?

7473454[/snapback]

Jeg mener at Gimpen fikk full pott. Sjekk førsteposten, jeg har oppdatert den litt, og kom med et bra forslag til et navn på religionen vår.
Lenke til kommentar
Er veldig dårlig til å finne på navn til ting, men hvordan bestemmes det hvem som er Gud? Hvis det er flere på 10.

7473545[/snapback]

Det bestemmer gimpen og jeg. :D Lurer på om 10-ern blir noe ala Jesus, siden Hånden som skapte alt er stor og allmektig, og neppe trasker rundt her nede på jorden. Skal sjekke statsstøttte-reglene nå.

 

edit: Og her er de:

Slik definerer staten «religion»:

 

«En bestemt holdning til den makt eller de makter som individer eller grupper anser for å bestemme over deres liv og skjebne. Felles for alle religioner er at tilhengerne regner med en skjebnebestemmende makt som står utenfor den menneskelige livssfære, og at de innretter sine liv etter denne forestillingen. Det bør videre finnes enkelte religiøse grunnbegreper som for eksempel det hellige, åpenbarige, under, synd og offer.»

 

Ifølge norsk lov har alle rett til å drive religiøs virksomhet, og danne sine egne trossamfunn, dersom ingens ære blir krenket.

 

For å få trossamfunnet ditt registrert, må du få med deg en venn eller to.

 

- Vi snakker om et «samfunn», og det er definert til mer enn to personer, forklarer Merethe Helstad, avdelingsdirektør ved Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

 

Søknaden om å få trossamfunnet registrert, sendes Fylkesmannen. Den skal ifølge Lovdata inneholde følgende:

 

a) Trossamfunnets fullstendige navn og adresse

 

b) bekjennelse og lære i hovedtrekk

 

c) organisasjon, virksomhet og utbredelse

 

d) styre- eller utvalgsmedlemmers navn

 

e) prestenes eller forstandernes navn og distrikt

 

f) eventuelle bestemmelser eller vedtekter om trossamfunnets formål, om hvem som kan være medlem av samfunnet, om representasjon, tillitsmenn og tjenestemenn, og regler om endring av bestemmelser eller vedtekter og om oppløsning av samfunnet o.l.

 

g) organisasjonsnummer

 

Det vanskelige spørsmålet for Fylkesmannen, er å avgjøre hva tro er.

 

- Hva som er tro, er vanskelig å svare på. Det må være noe guddommelig i en tro. Vi har tidligere avslått søknader fordi de ikke har den religiøse tilknytningen som kreves, forteller Helstad.

 

- I tillegg må det være noe skjebnebestemt i troen.

 

For å ha krav på statsstøtte, må trossamfunnet registreres i enhetsregisteret, slik at man får et organisasjonsnummer.

 

For å få statstilskudd, må du sende et skriftlig krav til Fylkesmannen med oversikt over fødselsnummer til samtlige medlemmer trossamfunnet søker om tilskudd for.

Det som står i fete typer må jobbes med.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...