Gå til innhold

Best mulig laptop m. 17" skjerm. Hvilken

hnilsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at en kan få kjøpt en Compaq PRESV6155EA for 12000 kr.

Er dette en bra maskin til spilling og tyngre bilde behandlings oppgaver + video redigering?

Maskinen har visst en Intel Core 2 Duo T5200 prosessor, 120 gig hd og 2048 mb ram.

Noen som vet om skjermen er bra?

Jeg er på jakt etter en rimelig bærbar pc helst med 17 tommer skjerm, god oppløsning, den må være kraftig nok til å spille på. Ser for meg en pris på ca. 10-12000 kr

Håper noen kan hjelpe, evt. alternative modeller/merker i samme prisleie

(kan godt legge ut en link til nettbutikken, men vet ikke om det er lov her på forumet) :wow:

Endret av hnilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Svettie_INAKTIV

Er jo en del som anbefaler denne HP 8336 (e.l) som visstnok er på tilbud rundt om....

Nå kommer sikkert Jadajada og gir en link snart! ;)

Et tips: Endre overskriften fort og gæli, spør etter det du lurer på, for sånn det er nå gjør du jo ikke det! ;)

Endret av Svettie_INAKTIV
Lenke til kommentar
Er jo en del som anbefaler denne HP 8336 (e.l) som visstnok er på tilbud rundt om....

Nå kommer sikkert Jadajada og gir en link snart! ;)

Et tips: Endre overskriften fort og gæli, spør etter det du lurer på, for sånn det er nå gjør du jo ikke det! ;)

7472608[/snapback]

Selvfølgelig gir jeg link til et så flott produkt :yes:

http://www.computercity.no/index.aspx?iden...ar+PC&SiteId=no

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Men... er ikke en Skjermoppløsning

1440 x 900

litt lite på en 17 tommer?

(Skal bruke denne til bildebehandling)

Ser også at prosessoren er en T2300?... er ikke det en god del hakk lavere enn f.eks en T5200, jeg bare spør, har ikke så mye peil. på prosessorer

Hvordan er denne f.eks i forhold til en p4 2,5 ghz?

(Ser forresten at prisen på denne "pakken " har gått opp noen tusen siden i går)

Hva er de ytre målene på denne maskinen?

Batteritid?

Endret av hnilsen
Lenke til kommentar
Men... er ikke en Skjermoppløsning

1440 x 900

litt lite på en 17 tommer?

(Skal bruke denne til bildebehandling)

Ser også at prosessoren er en T2300?... er ikke det en god del hakk lavere enn f.eks en T5200, jeg bare spør, har ikke så mye peil. på prosessorer

Hvordan er denne f.eks i forhold til en p4 2,5 ghz?

(Ser forresten at prisen på denne "pakken " har gått opp noen tusen siden i går)

Hva er de ytre målene på denne maskinen?

Batteritid?

7474260[/snapback]

1440X900 er en helt normal og god oppløsning på en 17 tommer til bærbar samt den er veldig god til bildebehandling.. "eksterne 17 tommere kommer jo med 1280X1024 som standar....

T2300 gir ca 10% dårligere ytelse en T5200 og dette er ikke merkbart og T2300 kan du sammenligne med 2X 3,2ghz Pentium 4 så da skjønner du kanskje at dette holder i lange baner...

Nå er det ikke noe godt tilbud lenger da den har steget fra 9999,- til 12,748,- i løpet av natten men det er antagelig for at dem er tomme for produktet...."tviler på at de får tak i flere"

Det er vel bare XD og MPX som har denne maskinen igjen på lager nå og der er prisen 10,700,- noe som heller ikke kan sammenlignes med tilbudene som har gått i et par uker dessverre.

Det er en veldig god maskin men jeg hadde nok ikke gitt den prisen for den...

Ditt valg!!

http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...2715&plid=72715

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...2715&plid=72715

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Har bestemt meg for en HP Pavilion Mediasenter dv9085eu.

Nå gjenstår det bare å finne en butikk som har denne inne.

Hva menes det at den har 512 dedikert skjermminne? Har den eget skjerm minne eller tar den av hovedminnet til maskinen?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Har bestemt meg for en HP Pavilion Mediasenter dv9085eu.

Nå gjenstår det bare å finne en butikk som har denne inne.

Hva menes det at den har 512 dedikert skjermminne? Har den eget skjerm minne eller tar den av hovedminnet til maskinen?

7475677[/snapback]

Dedikert minne betyr eget minne...

Lenke til kommentar

Ok. Da er det bra greier altså??

Ellers så har maskinen intel duo core 2 T5600 prosessor 2gig minne og 2x80 gig hd.

Alternativt så må det kanskje bli denne :HP Compaq nx9420.

Denne har bare 256 ram skjerkort og 1 gig ram og 120 gig hd. Men har til gjengjeld denne oppløsningen 1680 x 1050. (den andre har 1440 x 900). Men denne koster 3000 mere.

Det jeg er redd for er at 1440 x 900 blir for lite. Men ellers så ser jo denne maskinen bedre ut. (ser meget nice ut også....i pianolakk og greier... men ...går vel ikke lenge før den er oppripet...)

Hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
Ok. Da er det bra greier altså??

Ellers så har maskinen intel duo core 2 T5600 prosessor 2gig minne og 2x80 gig hd.

Alternativt så må det kanskje bli denne :HP Compaq nx9420.

Denne har bare 256 ram skjerkort og 1 gig ram og 120 gig hd. Men har til gjengjeld denne oppløsningen 1680 x 1050. (den andre har 1440 x 900). Men denne koster 3000 mere.

Det jeg er redd for er at 1440 x 900 blir for lite. Men ellers så ser jo denne maskinen bedre ut. (ser meget nice ut også....i pianolakk og greier... men ...går vel ikke lenge før den er oppripet...)

Hva ville du valgt?

7478939[/snapback]

Tja si det du :hmm:

Jeg har fått et forferdelig dårlig intrykk av 9000 serien da vi har 5 stk på jobben 2 stk 9005 og 2 stk 9041 samt en 9060 og alle har dårlig skjerm kontra min 8336 "veldig skuffende" og jeg hadde ikke byttet for alt i verden...

Jeg snakket med HP suport og de fortalte at LCD panelet i 8000 serien var mye bedre en i 9000 serien og at dette var grunnen til at skjemen ble både mer lyssterk og skarpere...

Er du redd for at oppløsningen blir for liten så hadde jeg virkelig ikke vært i tvil da hadde jeg kjøpt NX maskinen.

Ja det er flott disign på 9000 serien men også irriterende da alt syntes av fingermerker/håndtrykk etc etc og da er den plutselig ikke så stilig lenger "ha med støvfille over alt" :roll:

256MB eller 512MB minne på GO7600 vil du ikke merke forskjell på i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Dette er den nye 9000 serien ja.

Skjermkortet er Go7600.

Grunnen til at jeg tviler litt på oppløsningen er at jeg ser at det finnes noe modeller som er 1600 ett eller annet og en som er 1900 ettellerannet.

På de to bærbare jeg har i dag så er det en dell 15" med 1600x1200 og en acer med 15,4" 1280x800.

Selv synest jeg oppløsningen ap acer'n er for dårlig til mitt bruk. Men så syntest jeg jo også at 1600x1200 ble vel mye når jeg fikk den maskine ny også. men allt er vel en vanesak. Etter at jeg ble vant med 1600x1200 så er ihvertfall 1280x... veldig lite.

Det føles som om den 15,4" vied skjermen er mye minder enn den andre.

Jeg vet ikke.......

takker for hurtig svar forresten....!!

Endret av hnilsen
Lenke til kommentar
Hva menes det at den har 512 dedikert skjermminne?

7475677[/snapback]

Vil tro at den har 256 mb dedikert, og 256 i tillegg som skjermkortet stjeler fra hovedminnet. Det er få bærbare du finner med 512 dedikert.

Jeg synest 1440 blir for lite på en 17"

Fullstendig enig! WSXGA+ er minimum på 17"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...