Gå til innhold

Den billigste/raskeste/beste studentmiddagen?

Bautastein

Anbefalte innlegg

Mange artige definisjoner på "middag" ute og går ser jeg. I mine øyne er det ikke om å gjøre å få en liten håndfull karbohydrater billigst mulig, men et helt måltid som gjør deg nesten-mett og som gir proteiner, karbohydrater og helst litt fett.

7514472[/snapback]

Joda, faktisk enig der. Men tror trådstarter legger litt mer vekt på "hybel-middag" :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Orntli kos

Skal du kose deg skikkelig en kveld er dette en av mine favoritter.

Alt du trenger er:

- 400g kjøttdeig/karbonadedeig (sistnevnte er dyrere, og smaker litt annerledes).

- 300g Ost (Jeg foretrekker ferdig oppskåret "pizzaost")

- Glass med tacosaus (Mild/medium/hot)

- Taco "tubs" (Skjell formet som dyp tallerken)

- Tacokrydder

Pris: ca 100,- kr

Steik kjøttdeigen på sterk varme og tilsett krydderet når kjøttdeigen er såvidt brun, mens kjøttdeigen steker setter du på stekovnen på 250 grader. Legg ut tacotubsene på et stekebrett (bakepapir er lurt). Fordel så kjøttdeigen jevnt over skjellene, deretter heller du over sausen og tilsetter evt. litt ekstra krydder. Deretter dekker du det hele i ost, jo mer jo bedre. Stekes i ca 10-15 minutter til skjellene er såvidt brune i kantene , helst på nederste rist. Nytes gjerne med litt rømmedressing og en kald øl.

Lenke til kommentar

Har gått skremmende mye Grandiosa det siste halvåret. Men er også noe av det billigste og letteste å lage, 29 for en 2-pack er fast pris på Rimi. 14,50 for en Grandiosa det!

Ellers er jo Taco en vinner, og ikke undervurder Fjordland heller, kjøttkaker, som er den billigste (39) både smaker og metter godt. Findus har også noe frysemat til 29 med biff og ris som er ganske godt.

Lenke til kommentar
Ganske lite mat i en fjordlandspakke, hvertfall i forhold til prisen.

7592983[/snapback]

Blir aldri mett av bare en fjordlandspakke, må ha minst to. I lengden kan dette bli ganske dyrt. Foretrekker Toro. Da kan jeg selv velge mengden av ingrendienser og samtidig ha en veldsmakende saus over.

Lenke til kommentar

Skal man ha noe billig og relativt kjapt tar man en "pasta de blakk". Det du trenger er;

-Firstprice pasta

-ketchup (hvis du har)

Ellers så kan jeg anbefale deg vanlig spagetti. Det du da trenger er kjøttdeig (Rema har noen de selger til 20,- kr), økonomipakke med pastasaus (du sparer en del på den økonimipakken) også selvsagt pasta. Med 400-450 gram kjøttdeig og en "god" mengde pasta lager du lett et måltid til to personer. Hele greia koster maks 50,- kr. Eventuelt, så har du to middager til 25,- kr pr. gang.

Lenke til kommentar
..og ikke undervurder Fjordland heller, kjøttkaker, som er den billigste (39) både smaker og metter godt.

7591577[/snapback]

7592983[/snapback]

Pleier somregel å bli mett av en Fjordland-pakke. Kjøttkaker-pakka er vel en av de som inneholder mest mat også. Men noen skiver ved siden av skader ikke.

Lenke til kommentar
..og ikke undervurder Fjordland heller, kjøttkaker, som er den billigste (39) både smaker og metter godt.

7591577[/snapback]

7592983[/snapback]

En del mat i julemiddagspakken, i hvert fall. Men den er litt sesongavhengig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...