Gå til innhold

Den billigste/raskeste/beste studentmiddagen?

Bautastein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til spaghetti kan man kjøpe liten boks aromat til 14 kroner, holder til utrolig mange middager og setter en god smak på dem. Dersom man ikke sløser absolutt hele stipendet på klær og sminke kan man også kjøpe seg en pose spaghettisaus og en pakke kjøttdeig. Kjøp 500g, ta halvparten til spaghettien og stek den andre halvparten dagen etter med litt tacokrydder og tilsett salat. Da får man i seg litt proteiner også, ikke bare karbohydrater fra spaghettien. Fett er det vel også en del av i vanlig kjøttdeig, men ikke så mye umettet :p

Lenke til kommentar

Bokse-spaghetti og bokse-lapskaus smaker helt grusomt om man er vant med hjemmelaget, men nogenlunde greit om man er vant med slik mat. Vil anbefale alle å holde seg unna boksemat som det der, er ekstremt lite tid og krefter som går med på å lage den samme retten selv men med mye bedre smak.

Lenke til kommentar

Her er mitt tips (selv om jeg likte det med å stjele kjøttdeig når man var på fest):

Kjøp deg en pakke med 3 koteletter (max 30kr).

Kjøp deg en stooor boks med uncle bens hurtigris.

Kjøp en sånn eske med kjøttbuljong.

Kjøp en pakke med gulerøtter/brokkoli/erter/whatever grøntfôr.

Stek kotelettene i 10min, så hiver du på litt vann og en buljongterning og lar det putre.

Kok risen etterhvert (hurtigris tar 5min, vanlig 15-20min).

Kok (eller helst damp) grøntfôret, vi har gulerøtter i strimler.

Serveres på talerken (doh), "sausen" som ligger i panna tar du over risen.

Võila, du har et herremåltid som er lett, billig og raskt. Det beste med dette er at det er hjemmelaget (ingenting smaker som hjemmelaget), og det er et ordentlig måltid, ikke noe sånn boks-drit eller ferdig-hor.

// Hvis du er en person bare (vi er to) tar du kanskje bare en og en halv kotelett per måltid. Hadde dette senest i dag, og det er godt, "sundt" og billig. Selv liker jeg gulerøttene ganske harde.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Tullsnakk, det er kjempegodt.

Jobber som kokk på resturant, spiser gratis hver dag. :D

7508850[/snapback]

Hvilket merke bruker du? Jeg har bare smakt mange grusomme varianter. Tror dog jeg er bortskjemt hjemmefra med mors mat-kunster; det er vel en grunn til at jeg spiser kylling eller storfe-fileter hver gang det er middag omtrent :p

Lenke til kommentar

7508850[/snapback]

Hvilket merke bruker du? Jeg har bare smakt mange grusomme varianter. Tror dog jeg er bortskjemt hjemmefra med mors mat-kunster; det er vel en grunn til at jeg spiser kylling eller storfe-fileter hver gang det er middag omtrent :p

7509141[/snapback]

Sopps, jeg er den eneste som liker det i vennegjengen, men siden jeg er kokk vet jeg hva som er godt. :tease:

post-64650-1166202309_thumb.jpg

Lenke til kommentar
*snip* 7508771[/snapback]

Koteletter er godt og relativt billig, men du trenger ikke buljong. Bare kjør på, steik kotelettene som vanlig, ha krydder på kotelettene. Når de er ferdig stekt, ta kotelettene ut av steikepanna, ta med panna bort til springen, hiv oppi vann (ca. dobbelt så mye som det er fett i panna), og kok opp. Da har du fin-fin sjy.

Lenke til kommentar

7508850[/snapback]

7509141[/snapback]

Sopps, jeg er den eneste som liker det i vennegjengen, men siden jeg er kokk vet jeg hva som er godt. :tease:

7509206[/snapback]

Hmm, regner med du jobber som "kokk" på et eller annet gatekjøkken..

Den spagetti greia smaker dritt.. Trur ikke meningen var å komme på den værste studentmaten, for det trur jeg er i en annen tråd.. :whistle:

Lenke til kommentar

7508850[/snapback]

7509141[/snapback]

7509206[/snapback]

Hmm, regner med du jobber som "kokk" på et eller annet gatekjøkken..

Den spagetti greia smaker dritt.. Trur ikke meningen var å komme på den værste studentmaten, for det trur jeg er i en annen tråd.. :whistle:

7509753[/snapback]

Bah, jeg jobber på resturant.

Lenke til kommentar
At enkelte gatekjøkken holder en høyere standard enn andre restauranter. Men det er ganske offtopic, så vi kan godt få flere studentmåltidstips.

7510011[/snapback]

Enig, men hvis du skal ha indrefilét av hjort, med hasselbakte poteter, romanesco, og rødvinssaus, da drar man på resturant.

Ellers vil jeg anbefale alle å titte på biff på butikkene, ta den pakken som er fremst, og legg den bakerst, memorer datoen, dra gjerne tilbake til butikken hver dag og legg den pakken helt bakerst, og kom tilbake da den går ut på dato, da vil prisen bli satt ned minst 50%, bare pass på å ikke bli tatt.

Hvis du har en kompis som jobber på kafé, resturant, o.l har de gjerne prisavslag der de jobber, spis middag med dem! Jeg får 50% avslag når jeg ikke jobber, og 70% når jeg jobber. De fleste får dette. Hvis du ikke kjenner noen som jobber innen dette yrket, skaff deg fler venner! :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...