Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifta bråker forfedelig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vifta på min stasjonære pc bråker sinnsykt! skikkelig ulyd :(

har prøvd å støvsuge den, men det hjelper ikke..

noen som vet hva man kan gjøre?

7471383[/snapback]

Kan være at en av viftearmene har fått en liten bøy, og at den subber svakt bortpå noe, eller at det er noe som ligger bortpå ett eller annet sted, som f.eks ledning el...hvordan skjedde det? var den sånn fra start eller ble den sånn etter endring e.l.

Mange vifter har en egen skruknapp som henger ut, som det er en "skrue" på som du kan rotere, du skriver heller ikke om det er cpu vifte, kabinett vifte, hk etc. så er vanskelig å gi en beskrivelse av åssen man skrur ned roteringshastigheten. hvis det er cpu er det programmer man kan laste ned for å gjøre dette, samme med hk vifte. kabinett er ofte med en såkalt "skrue" som jeg har necnt tidligere..

vet ikke om det er noe løsning men beste svaret jeg kan gi ut ifra din info.

Endret av Roxrud
Lenke til kommentar

På min pc hadde jeg fiklet så mye med cpuen at den ble mye varmere enn vanlig. Det kunne kanskje ha det med bittelitt kjølepasta på pinnene i hovedkortet som jeg ikke fikk fjernet, kanskje det ga motsand e.l., men uansett hadde jeg en unormalt høy cpu temperatur med vifte som gikk på fullt (prøvde å bytte vifte også). Så selv om ikke problemet var det før kan det være cpuen er problemet. Vet ikke nok til å vite hvorfor :p Men kunne vi få en oppdatering på hvor høy tempen er?

Lenke til kommentar
Vifta på min stasjonære pc bråker sinnsykt! skikkelig ulyd :(

har prøvd å støvsuge den, men det hjelper ikke..

noen som vet hva man kan gjøre?

7471383[/snapback]

vilken vifte snakker du om?

CPU,PSU, GPU-vifter eller vifter på kabinettet?

veit ikkje om det speler noko rolle men eg spør uansett.. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har ikke helt peiling på vifter og PSU,CPU,GPU osv, men det må vel bli en slags kabinettvifte. den er ikke ved prosessoren eller strømforsyningen, bare en ekstra vifte til kabinettet på høyre side nedenfor strømforsyningen. (sett bakfra ved alle portene)

uansett: etter siste støvsuging har bråket forsvunnet inntil videre, får håpe det varer!

det var vel et eller annet rusk som støvsugeren ikke fikk fatt i første gang som var årsaken.

takker uansett for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...