Gå til innhold

Får ikke bootet fra RAID0 SATA (Asus A8N)

pali

Anbefalte innlegg

Har et Asus A8N SLI deluxe med nVidia Raid0 inneholdende to SATA 250 gb disker. Uheldigvis har jeg windows boot på dette arrayet.

Har fungert bra i flere år, men nå har jeg plutselig fått et stort problem og det er at windows ikke booter lenger. Får en svart skjerm etter BIOS POST. Ingen feilmelding - kun svart skjerm og null diskaktivitet.

Er sikker på at boot prioritering er rett i BIOS, og nVidia sin RAID BIOS sier at arrayet er "healthy". Kan virke som om boot sector eller noe slikt er ødelagt?

Noen som har noen ideer om hvordan jeg bør angripe dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Asus A8N SLI deluxe med nVidia Raid0 inneholdende to SATA 250 gb disker. Uheldigvis har jeg windows boot på dette arrayet.

Har fungert bra i flere år, men nå har jeg plutselig fått et stort problem og det er at windows ikke booter lenger. Får en svart skjerm etter BIOS POST. Ingen feilmelding - kun svart skjerm og null diskaktivitet.

Er sikker på at boot prioritering er rett i BIOS, og nVidia sin RAID BIOS sier at arrayet er "healthy". Kan virke som om boot sector eller noe slikt er ødelagt?

7471326[/snapback]

Du kan gå inn i bios på raid kontroller og sjekke at raidet er satt til boot. Ingen grunn til at det skulle endre seg, men det kan være verd å sjekke. Får du reinstallert winxp da? boote på winXp cd og reinstall. Finner den diskene?

Lenke til kommentar

7471326[/snapback]

Dette var jeg borti med laptoppen for en uke siden. virket fint kvelden før. om morran var den død.

Jeg fixet dette med xp plata, gikk inn i "dos"(reperer windows) og skrev fixboot.

Starta som det aldri skulle vert noe galt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...