chny Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei. Kjøpte meg Canon EOS 400d for 3 uker siden. Når jeg bruker <P> så stiller jeg inn eksponeringen, tar et par bilder til jeg er fornøyd med det jeg ser på lcd skjermen, bildet er akkurat så mørkt/lyst jeg vil ha det. Men når jeg kommer hjem og legger over bildene ifra kamera til pcen så er det ofte at bildene er helt sinnsykt overeksponerte. Jeg skjønner bare ikke dette, er det kamera eller pcen som viser feil? Tar bilder i raw format og bruker photoshop elements. Noen som vet hva dette kan være? Jeg kan ikke huske jeg hadde dette problemet i starten. Og det har ingenting med lcd brightnessen å gjøre. (Det ikke bare i <p> dette skjer, men som oftest) Lenke til kommentar
pederk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Godt mulig at raw-pluginen din gjør noen automatiske endringer når du åpner bildene. Se etter om du ser en liten runding med en pil på på høyre side, trykk på den, og skru av automatiske justeringer. Slik er det i min plugin iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå