Gå til innhold

Wii en hype?


pompen75

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er vertfall størfornøyd med Wii'en min... Rayman var så som så, men sports og Zelda tar kaka. Jeg føler at jeg allerede har fått mer morro ut av Wii'en min denne helgen enn jeg har fått på ett år med X360'en min.

 

Har man penger vil jeg uansett anbefale og kjøpe begge. De har begge mange godbiter fremover.

 

Wii:

Mario Galaxy, Mario Party 8, Metroid, Batalion Wars2, Fire Emblem, Wario Ware.

 

X360:

Mass Effect, Bioshock, Assassins Creed, Blue Dragon, Alan Wake, Fable 2, Haze, Huxley.

 

Og det dukker sikkert opp noe vi ikke har hørt noe særlig om enda også. :yes:

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Glemme og glemme... Jeg skrev ned de spillene jeg gleder meg til :p

 

Siste spillet fra Sega som var verdt å spille var Skies of Arcadia til Dreamcast/Gamecube. Etter det har jeg mistet totalt respekten for dem.

 

Men så liker jeg ikke Resident Evil 4 eller Halo 1/2 heller jeg da. Folk har forskjellig smak har jeg hørt ;)

Lenke til kommentar

Wii: Bedre enn hypen.

 

Kontrollene ER revolusjonerende, grafikken er mer enn pen nok, og småting som Mii-channel og Photo-channel er langt mer moro enn man skulle tro. Har ennå ikke greid å anskaffe en egen, men har spillt i en del timer hos andre, og det er rett og slett bare forferdelig morsomt, og det er så godt som umulig å ikke se det digre potensialet konsollen har.

 

PS! Legg til Resident Evil: Umrella Chronicles, Final Fantasy: Crystal Chronicles, og No More Heroes på listen over Wiispill å se fram til. De rangerer i alle fall ekstremt høyt på listen min.

Lenke til kommentar
Husk at videoene av Wii er overdrevet for å vise fram konsollen, man veiver ikke så mye med armene i feks. Zelda og slikt, dog man antakeligvis gjør det i tennis-spillet :p

7473749[/snapback]

 

Man veiver ikke så mye med armene i Zelda? Når det gjelder meg i alle fall tar du feil. Etter bare noen minutter med Zelda, og mitt første tre sverd, så veiva jeg overalt med kontrolleren, ikke fordi de hjalp noe, men jeg levde meg sinnsvakt inn i spillet. Til nå er det ingen konsoller som har levert en så stor innlevelse i spillet som Wii og Zelda har klart.

 

Selv nå, etter 2 dungeons og masse riding med Epona (og en gåsehudfaktor 10/10 i hestekamp mot forvokste villsvin) klarer jeg fremdeles ikke å "bare svinge litt" på Wiimoten. Nei når kampene tiltar er det spente lår og legg muskler, rompa 2 cm over stolen og Wiimoten i full action og svinging fremfor TVn.

 

I think im in love :love:

Lenke til kommentar

PS! Noe av det første man lærer seg med Wiikontrollen er at man ikke trenger store bevegelser. F.eks i Rayman så fungerer spillene ofte bedre med små og myke bevegelser enn med store og voldsomme bevegelser. Å spille dansespillet i Rayman når man kommer inn i "zonen" er bare helt fantastisk. Eneste problemet er at føler seg så groovy at det er vanskelig å ikke fortsette å bevege seg i rytmen i pausene mellom.

 

En annen ting som var interresant med Wiikontrollen er at man plutselig kan bruke kunnskap fra den virkelige verden for å forbedre seg i spill. I tegnespillene i Rayman greide ingen av oss å tegne noe nøyaktig før vi begynte å holde Wiimoten slik man holder en pensel når man skal male kinesisk kaligrafi. Men når vi først begynte å holde kontrollen skikkelig gikk det mye mye bedre.

Lenke til kommentar

Vil egentlig bare understreke det alle andre sier: Wii lever opp til hypen og enda litt til. Zelda er lett det beste spillet jeg har spilt siden "gamle" klassikere som MGS, Ocarina of Time, Wind Waker, FF7 og Mario64.

 

Har spilt en del Tennis, Bowling og Boksing også. UTROLIG morsomt!

 

Kjøpte meg Wii, zelda, wiiplay+den greia som skal være på ( :whistle: ). Er vel det beste kjøpe på veldig, veldig lenge. Kjøpte meg X360 tidligere i år som jeg kanskje har spilt i underkant av 20-30 timer. Har Oblivion, Dead Rising og noe annet (husker ikke i farten...sitter på jobb) og de spilla ga meg aldri en ren spilleglede. Begge spilla er grafisk sett langt over det Wii klarer, men det betyr ikke så mye når jeg ikke levde meg inn i det. Første inntrykk har UTROLIG mye å si for meg i spill/konsoller og der leverte Wii noe sinnsykt!

 

X360 er fortsatt bedre enn Wii på online tjenester. Men jeg tror når det kommer online muligheter for party spill til Wii så kan det ta helt av :!:

 

Wii er fortsatt ung. Jeg gleder meg til 2007 og 2008!

Lenke til kommentar

Ikke flame meg nå, men er virkelig grafikken så ille på wii sports som screenshotene viser?

 

Har en kompis som hadde tenkt seg WII, men slo det fra seg etter å ha sett screenshots fra wii sports.

 

3.jpg

 

Jeg vet WII er dårlig på grafikk, men man burde vel klare å hoste opp noe bedre?

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Ikke flame meg nå, men er virkelig grafikken så ille på wii sports som screenshotene viser?

 

Har en kompis som hadde tenkt seg WII, men slo det fra seg etter å ha sett screenshots fra wii sports.

7476548[/snapback]

Art-designet er slik du ser det på screenshotsene.

 

Grafikken er derimot ikke ille. Massevis av små fine effekter, som specular-maps, diverse per-pixel-distortion når man treffer ballen eller motstanderen ordentlig, gode teksturer, osv. Litt mer AA så hadde alt vært perfekt, selvom det ikke er noe problem. Uansett er det hysterisk morsomt å se Miiene man har laget slåss mot hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Man veiver ikke så mye med armene i Zelda?

7476296[/snapback]

Rettelse: Man TRENGER ikke veive så mye dersom man føler seg som en idiot :D

 

Ikke flame meg nå, men er virkelig grafikken så ille på wii sports som screenshotene viser?

 

Har en kompis som hadde tenkt seg WII, men slo det fra seg etter å ha sett screenshots fra wii sports.

 

Jeg vet WII er dårlig på grafikk, men man burde vel klare å hoste opp noe bedre?

7476548[/snapback]

Ja, man klarer å hoste opp noe bedre, at de valgte å gjøre det sånn sier ingenting om hva konsollen klarer å prestere!

 

Ikke ta de screensa der som en indikator på hva Wii er i stand til. Ta WiiSports for det det er, masse moro og artige figurer!

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

My Mistake :blush:

Men er det ikke Nintendo Som lager Forever Blue,  Disaster: Day of Crisis og Batallion Wars 2?

 

Menmen... spiller vel ikke noen stor rolle hvem som lager spillene, bare de er gode!

7472842[/snapback]

 

Alle blir gitt ut av Nintendo, men Arika lager Forever Blue, Monolith Soft Day of Crisis og Kuju Entertainment Batallion Wars 2. :)

Lenke til kommentar

"It's about the feel" eller hva Reggie sa på E3. Man kan rett og slett ikke dømme Wii eller spillene før du har prøvd de selv. Jeg har spilt Wii Sports med flere venner og jeg hørte ALDRI noe om grafikken. Når de tok en perfekt serv i tennis eller slo en home run i baseball var det latter så tåra trilte. Grafikk var ikke samtaleemne den kvelden.

 

Personlig synes jeg grafikken i Zelda er veldig fin.

 

Btw, will kommentere den "laggen" lasse hadde i Zelda med sverd; når du har sverdet på ryggen, så er det et lite sekund før første slag kommer pga Link må ta sverdet fra ryggen før du begynner å slå. Når sverdet først er ute funker det perfekt her hos meg.

Lenke til kommentar

Lo godt når eg leste denne kommentaren under spillmagasinet sin anmeldelse av Wii Play:

 

"Wii SUX!

Skrevet av: Preben, 2006-12-08 21:28

 

HAHA Wii er for småinger som liker ''små'' aktivitet, SKAFF DOKKAR ET LIV og kjøp XBOX 360, det er for ekte menn...!

Wii er for små pingler som liker super mario og Zelda som selv ikkje eg sspillte når eg var 5 år engang, selv då var det kjedelig, kom dokkar i krig med XBOX 360, ENJOY!

 

Kan man ytr ett enn så lite "lol" her? :wee:

Lenke til kommentar
Lo godt når eg leste denne kommentaren under spillmagasinet sin anmeldelse av Wii Play:

 

"Wii SUX!

Skrevet av: Preben, 2006-12-08 21:28

 

HAHA Wii er for småinger som liker ''små'' aktivitet, SKAFF DOKKAR ET LIV og kjøp XBOX 360, det er for ekte menn...!

Wii er for små pingler som liker super mario og Zelda som selv ikkje eg sspillte når eg var 5 år engang, selv då var det kjedelig, kom dokkar i krig med XBOX 360, ENJOY!

 

Kan man ytr ett enn så lite "lol" her? :wee:

7476688[/snapback]

Zelda har ALDRI vært et barnespill. Møtt en Re-dead? :p

sikkert en usikker tenåring som vil føle seg kul. :hrm:

Lenke til kommentar
er nok enda en av de usikre tenåringene som bare tør å spille halo 2 osv for å føle seg "kul", og roper LOL! !1 KIDDIE! !1 med en gang han ser noe som minner om et Nintendo spill.

7476714[/snapback]

 

 

Språket til Preben mer enn antyder at han ikke er ute av barneskolen enda hvertfall. Spektakulært hvor "voksne" disse 12 åringene har blitt. Selv vi over 30 har problemer med å holde tritt :!:

Lenke til kommentar

Hva har den linken der med saken å gjøre? En unge på 3 år kunna ha gjort den anmeldelsen bedre.. =o

7476043[/snapback]

 

Nettopp. Derfor lagde jeg en ordentlig anmeldelse jeg

 

En Wiimote koster 499,- For 50 kr mer får du Wii Play på kjøpet. Spillet består av 9 småspill som skal hjelpe deg å bli flinkere til å bruke Wiimoten. Første gang du spiller kan du bare velge Shooting Range. Etter å ha prøvd det åpnes Find Mii og når du har prøvd det åpnes Table Tennis osv. Hensikten med dette er vel at man skal prøve alle spillene og lære hvilke måter man kan bruke Wiimoten på. Men det er ingen progresjon i teknikken etter hvert som du åpner nye spill, derfor er dette meningsløst.

 

Etter du er ferdig med et spill får du belønning i forhold til scoren du fikk. Gradene er som følger: Bronse, Sølv, Gull og Platina. Er man god nok så åpnes to "hemmelige" spill. Undertegnede har ikke klart dette ennå, men et av spillene skal være en slags labyrint der man skal komme seg først til midten.

 

Det kan være verdt å merke seg at når man får en medalje i et av spillene så får du en melding i kalendern din som også inneholder et tips for hvordan gjøre det bedre i det spillet.

 

Evaluering av spillene:

 

Shooting range

Minner veldig om Duck Hunt. Spillet består av 5 forskjellige nivåer: Ballonger, Blinker, Skeet, Colabokser (med Wii-logo) og UFO'er.

 

Du får bonuspoeng for god treffsikkerhet. Spillet er forholdsvis kort, og det burde vært mulig å velge flere nivåer.

 

 

Find Mii

Dette er en "Where's Waldo" hvor du skal finne en bestemt Mii, eller to like, tre like, to som skiller seg ut osv. Det er stor variasjon og mange nivåer. Spillet går på tid og for hvert nivå du klarer så får du 10 sekunders tillegg på klokka. Gjør du en feil straffes du med 5 sekunders trekk. Nivåene har forskjellige settinger (stadion, gatekryss, verdenrom, rulletrapp, sjø) Hensikten med spillet er å øve reaksjonshastighet og logikk. Og ikke minst oppfordrer spillet til å lage sine egne Miis da disse vil dukke opp i spillet. Artig spill som vil slå godt an hvis du liker å trimme hjernen.

 

Table Tennis

Versjon av Pong. Du styrer bare bordtennisracketen til venstre og til høyre. Ballen slås automatisk. For hvert 10ene poeng får du flere tilskuere og ballen øker i hastighet. Spillet er over når du klarer 100 treff tilsvarende 100 poeng.

Spillet er forholdsvis enkelt og blir kjedelig i lengden. Etter man har klart 100 poeng må man begynne på nytt for å kunne overstige 100 poeng. Det er en dårlig løsning.

 

Pose Mii

Spillet går ut på få en Mii til å posere i diverse stillinger (3 stk) som passer inni bobler som daler ned. Disse vil da sprekke slik at de ikke treffer bølgene nederst på skjermen som utgjør livene du har. Det er mange nivåer med økende vanskelighetsgrad. I dette spillet er det viktig å holde tunga rett i munnen. Du skal nemlig både velge riktig posering og vri Wiimoten slik at Mii'en passer inni bobla. Selv om nivåene er lagt opp slik at man skal bli trygg på poseringene og det å vri på Wiimoten så blir det veldig kjedelig i lengden.

 

Laserhockey

Air Hockey som er forklart av Nettavisens anmelder. Artig med 2-player

 

Billiards

9-ball der du bruker Wiimoten som en biljardkø. Dårlig at det ikke er mulig å velge 8-ball. Men ellers fornøyelig om du liker Biljard.

 

Fishing

Det dårligste spillet. Du skal fiske i en liten dam og bruker Wiimoten som en fiskestang. Det er mulig å få bonus hvis du drar opp den samme fisken som den som står i bonusfeltet. Spillet går på tid. Det er verdt å merke seg at det finnes noen småfisker som du får minuspoeng for å dra opp. Disse er veldig ivrige etter å komme på kroken din. Eneste grunn til å spille Fishing er hvis du har problemer med å få fisk på kroken i Zelda.

 

Charge

Du sitter på ei ku og skal løpe ned fugleskremsler og hoppe over hindere. Styringa gjøres uten knapper. Vipp Wiimoten forover for å få større fart og vipp den til høyre eller venstre for å svinge. Du har en tidsfrist for å komme deg til mål men det skal litt til for å gå ut på tid. Råartig spill men dessverre veldig kort. Her kunne det fint vært flere baner.

 

Tanks

Du er en tanks og skal ødelegge de andre tanksene. Dette er det eneste spillet hvor du kan bruke Nunchuken. Du kan både skyte kuler og legge miner. Det er mange nivåer og forskjellige typer tankser som du skal ødelegge. Dette er ikke noe turnbasert spill. For hvert femte nivå får du et ekstraliv. Spillet er helt ok.

 

 

Totalt sett er Wii Play absolutt verdt de 50 kronene. Med Laser Hockey og Charge som de beste spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...