Gå til innhold

PC uten annet enn kjøleribber, mulig?


Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er socket 479 og støtter følgene prosessorer (avhengig av hvilken BIOS du har):

Intel Celeron M 410 (Yonah)

Intel Celeron M 420 (Yonah) 

Intel Celeron M 430 (Yonah) 

Intel Core 2 Duo T5600 (Merom) 

Intel Core 2 Duo T7200 (Merom) 

Intel Core 2 Duo T7400 (Merom) 

Intel Core Duo T2300 

Intel Core Duo T2400 

Intel Core Duo T2500 

Intel Core Duo T2600 

Intel Core Solo T1300 

Intel Core Solo T1400

 

Ahhh! Tusen takk. FCPGA6 = 479.

Da vet jeg jo hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Support Intel Core™ Duo Mobile CPU

 

Så det, men det gjør meg en smule usikker.

Core Duo Mobile pg Core 2 Duo Mobile (Txxxx) cpu'er har socket FCPGA6.

Core Duo og Core 2 Duo (Exxxx) har LGA775...

Betyr det et dette er fysisk samme socket mht. ant pinner og plassering? At de kanskje bare har forskjellig spenning etc. ?

Så alt som trengs på et LGA775 hk er support for FCPGA6 ?

7475476[/snapback]

 

Svarer meg selv! :)

Fikk vite det nå, FCPGA6 er Socket 479 ...

 

Edit= Svarer meg selv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Når jeg hadde blitt ferdig med noe sånt er jeg redd kona hadde reist... og det vil man jo unngå.

7475182[/snapback]

Sikker på at du vil unngå det? :tease:

 

He, he - Da begynner det å bli en dyr HTPC, deling av boet vet du... :cool:

Lenke til kommentar
eventuelt kan du gå ned på mini-itx formatet, (ca 17cmx17cm) da har du en del systemer som kan kjøre helt vifteløst.

 

Har sett litt på VIA Eden, men er veldig usikker på hva disse egentlig yter. Vil de kjøre OS + Lykort + Gb Nettverk ok?

 

Maskinen jeg skal sette opp trenger jo egentlig ikke være så veldig liten, men den må være stille som ei mus. Derfor har jeg vel egentlig kommet frem til at det må (ihvertfall burde) være mulig å bygge en pc med 'standard deler' uten vifter (til nød med 1 stk. 12cm 15dB kab. vifte).

7475285[/snapback]

 

Du kan (i hvertfall) få 1GHZ vifteløs VIA Eden, jeg kjører en compaq Deskpro 600MHz/ 512 MB som musikkav- og innspiller hjemme med alt lagret på nett. Denne maskinen er det en litt tweaket linux på, burde gå an å få en eller annen windows til å kjøre på 1GHz og passe med ram for musikkavspilling, det er tross alt ikke store datamengdene du skal flytte på.

 

Hvis du blar litt på mini-itx.com finner du en del prosjekter for videoavspilling som jo setter mye større krav til CPU.

 

M. (Har planer om å bytte ut compaqen med en vifteløs mini-itx innebygget i et gammelt kassettdeck jeg har stående...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hvis du blar litt på mini-itx.com finner du en del prosjekter for videoavspilling som jo setter mye større krav til CPU.

 

Takk for linken. Da har jeg litt å gå igjennom de nærmeste dagene.

Et vifteløst Eden kort med LAN & S/PDIF out til 1500,- hadde vært nærmest genialt som avspiller.

Lenke til kommentar

Til notat,

spenning har ingenting med selve sokkelen å gjøre. Det er antall pinner og deres oppstilling.

 

En sokker er en sokkel, som kan gjøre forskjellige spenninger :)

Altså, er CPU m/775 funker ikke på 771 :)

 

En lite tips til deg: Du kan evt kjøpe en temperaturvennlig CPU og klokke den ned med minket spenning :) I så fall ville den lett overleve å kjøre uten vifte og en gigantisk kjøleribbe.

Lenke til kommentar
Prøv mCubed hfX HTPC kabinett...

 

Den er helt uten vifter. MCubed har også kommet med en "lillebror" for mindre hovedkort.

...

 

HFX Mini tar faktisk alt av hovedkort, har riser kort for 2x PCI og 1x PCI-e. Det er i tillegg ein del enklere i oppsett enn HFX classic, samt at det har ekstern PSU.hfx_mini_f01-c.jpg

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
En lite tips til deg: Du kan evt kjøpe en temperaturvennlig CPU og klokke den ned med minket spenning :) I så fall ville den lett overleve å kjøre uten vifte og en gigantisk kjøleribbe.

 

Altså, dersom jeg benytter en T7200 og så klokker den ned til f.eks 1.6Ghz tåler den varme bedre og burde kunne kjøres med kjøleribbe uten vifte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...