eirikbar Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Skal kjøpe ny pc til mor og far. Den brukes til surfing, office, mail, nettbank osv. Ingen spilling. De har klart seg med 450 mhz fram til den tok kvelden i forrige uke. Så ytelse bryr de seg ikke så mye om, men den burde jo selvfølgelig være brukbar. Vet ikke om det blir Vista etterhvert, men hvis det er mulig til den prisen så er det fint. Skal ikke være brukt. Jeg bygger/setter sammen selv. Og overklokking er unødvendig. Det som er viktig: - Skal holde mange år. - Forholdsvis stille. - IKKE over 4500kr. Trenger ikke tastatur, mus, skjerm (har 19" ctr). AMD eller intel: Jeg bryr meg ikke, og de har ikke peiling. Ikke dell eller lignende, jeg syns det er morro og styre litt. Ingen programvare. Håper jeg fikk med alt som er relevant. Takk for svar Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Her er et forslag til under 4.500,- fra www.psdata.no Bilder av kabinettet Litt overkill på harddisken, og vet ikke om de trenger diskettstasjon. Lenke til kommentar
eirikbar Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Det så ut som et bra oppsett Trenger ikke diskettstasjon, glemte å si det. Men et par spørsmål: Er ikke de nye X2 prosessorene betydelig bedre? Den billigste koster ikke så mye mer enn den du foreslo. Og er det nødvendig med pc6400 ram, holder det ikke med 5300, for å spare penger? Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det så ut som et bra oppsett Trenger ikke diskettstasjon, glemte å si det. Men et par spørsmål: Er ikke de nye X2 prosessorene betydelig bedre? Den billigste koster ikke så mye mer enn den du foreslo. Og er det nødvendig med pc6400 ram, holder det ikke med 5300, for å spare penger? 7475479[/snapback] Skal du ha en kontor-PC er det nok med PC4200. Raskere RAM er laget for overklokkere. Vanlig athlon 64 yter i mange sammenhenger bedre enn X2. Men i de fleste framtidige programmer, og hvis du kjører flere programmer samtidig, vil X2 være bedre. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Her er et forslag til under 4.500,- fra www.psdata.no Bilder av kabinettet Litt overkill på harddisken, og vet ikke om de trenger diskettstasjon. 7473592[/snapback] Du har glemt en vesentlig ting. Hovedkort Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Her er et forslag til under 4.500,- fra www.psdata.no Bilder av kabinettet Litt overkill på harddisken, og vet ikke om de trenger diskettstasjon. 7473592[/snapback] Du har glemt en vesentlig ting. Hovedkort 7475553[/snapback] Nei, det har han ikke! Barebone kabinetter har hovedkort inkludert Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg ville byttet ut diskettstasjonen med en minnekortleser til 200 kr. Kan spare mye trøbbel og er kjekt å ha. Lenke til kommentar
eirikbar Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Da tror jeg at jeg går for X2, siden den skal brukes i mange år. De har allerede minnekortleser. Forslaget er nå slik. Takk for all hjelp så langt Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Var trøtt når jeg laget forslaget, så var litt i "overklokkingmodus", derav 800MHz minne. Ser bedre ut nå, mer fremtidsrettet med X2, men om bruken til foreldrene dine vil dra så mye nyttet av det, vet jeg ikke. X2 65W, bruker mindre effekt, så skulle i teorien bli mindre varmt i kabinettet også. Valgte en barebone med innebygd skjermkort, det skal vel holde til bruken det er ment for. Kan jo evt. oppgradere med et vifteløst skjermkort til neste år, hvis Vista blir aktuelt. Har aldri brukt akkurat dette kabinettet, så vet ikke noe om støynivået på kabinettvifta, eller om hovedkortet har ok viftestyring. Hvis det skulle bli aktuelt, så kan et par av disse hjelpe med å redusere støyen, men regner med at hovedkortet ordner biffen. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303855 Lenke til kommentar
eirikbar Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Da er den grei. Men nå var det mer oppdrag hjemmefra. (burde muligens vært i en ny tråd men) Bærbar pc til lillesøster. Hun er 14 år og bruker pc til fjortis-ting. MYE msn, og litt annet små-plukk. har sett på denne: HP Pavilion dv2130 Er det en god pc til den prisen? Om den er god til spilling er ikke så viktig. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322800 <3 laptop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå