Sagacious Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Er det noen der ute som har prøvd å sette en vannkjølingsblokk oppå en Zalman ZM80HP? Man burde i teorien klare noen ekstra grader kjøling ved å sette vannblokka på baksiden(Der ZM80HP er varmest). Det eneste jeg lurer på er om den tynne heatpipen klarer å gjøre forsiden(GPU) kaldere. Eller om den rett og slett ikke klarer å overføre "kulden" til forsiden. Noen andre som har noen tanker om dette? :???: Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hvorfor ikke bare stappe en vannkjøler på begge sider av blokken , da skulle den bli kald nok tror jeg... :razz: Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 koffor ikkje berrre bruke rein vannkjøling?? Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 11:04, skrev Hjelper'n:koffor ikkje berrre bruke rein vannkjøling?? Som jeg prøver å forklare så skal jo heatpipen gjøre at det blir kaldere foran enn bak ->mtp varmeoverføringen inne i denne... Så hvis man setter vankjølingen på baksiden så skulle det teoretisk bli kaldere enn ved kun vannkjøling. PS: Jeg har vannkjøling nå.... Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tviler STERKT på at du får bedre kjøling.. tror nok at vann har bedre temperatur-leings-egenskaper enn en gass.. du kan jo frese bunnen i vga-blokka di tynnere.. tror du vinner noen grader de, i motsetning til heatpipe.. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 vel i teorien så ville det kanskje blir kaldere, for vesken inni tar med seg all varme energien den trenger for å fordampe med seg og avgir den når den kondenserer. Noen gang prøvd å ha litt isopropanol eller noe liknende i hånden? det blir svin kaldt når det fordamper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå