Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pipelyd i bremser

Buxa

Anbefalte innlegg

Har en 92' Audi 80 B4 med trommelbremser bak. Hører når jeg bremser jevnt fra f.eks 40 til 0 en pipende lyd i bremsene. Det kommer bakfra. Det hender også at det piper når jeg rygger veldig sakte. Pipinga forsvinner med en gang jeg gir litt gass så bilen får litt bedre fart. Allikevel er det jo irriterende, både for meg selv og andre, å høre denne pipinga når jeg bremser ned. Bremser jeg hardt har jeg ikke denne lyden, kun når jeg bremser jevnt, å lyden kommer ikke før rundt 30-40 km/t og ned til 0. Jeg lurer på om en av bremsene kan henge innpå, men bilen er ikke tyngre å kjøre å ruller like godt i fri som før. Felgen blir heller ikke varm etter å ha kjørt over lengre strekninger i grei fart. Noen her som kan gi meg noen tips om hva denne pipinga kan skyldes? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skylder vel ikke slitte klosser da.?

Vet på nyere biler har de innlagt " pipelyd" når det er på tide å skifte..

7474131[/snapback]

Er usikker. Hadde nemlig bilen inne fordi bilen dro skjevt når jeg bremset. Men fikk ikke høre noe om at klossene var slitt. Kan sjekke selv en dag..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Piping skyldes vibrasjoner. Du kan jo åpne og se om bremsebanda trenger å byttes. Det kan også være at noen fester ol har løsnet, evnt at fjærer trengs å byttes.

Nå vet jeg ikke hvor høyt det er, men piping bør ikke tyde på noe feil i så måte. Men det kan jo sefølgelig være greit å sjekke det.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Piping skyldes vibrasjoner. Du kan jo åpne og se om bremsebanda trenger å byttes. Det kan også være at noen fester ol har løsnet, evnt at fjærer trengs å byttes.

Nå vet jeg ikke hvor høyt det er, men piping bør ikke tyde på noe feil i så måte.  Men det kan jo sefølgelig være greit å sjekke det.

7479566[/snapback]

Takker for gode tips. Det kommer å går litt. Kjørte rimelig mye småkjøring i går å da hørte jeg ingenting plutselig. Merksnodig! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...