Ole12 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Heisann. Har tenkt nå å kjøpe en pc på finansiering. Så lurer på nå om denne pc'n er vista, og directx10 klar. Og om alle delene vil passe sammen: Sony DVD-brenner AWG170AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/RAM(Dual Layer Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit Cooler Master eXtreme Power 600W, 120mm Vifte, 3xSATA, ATX, 2xPCI-E, 20/24pin Så er det noen deler jeg burde bytte ut til noe billigere/bedre. Eller kanskje jeg mangler noe? Og jeg leste at strømforsyningen er stor og mye kabler, så dem anbefaler Maxitower. Men siden det skjermkorte krever 600W++ så tenkte jeg å kjøpe en kraftig strømforsyning. EDIT Har redigert pc-komponentene. Endret 10. desember 2006 av Ole12 Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det udyret der kan klare både Vista og alle spill de neste to-tre årene med glans. Men vil du ha mer pc for pengene, vil jeg anbefale følgende: I stedet for en 500GB- og en 250GB-disk, kjøp to 320GB-disker og kjør dem i RAID 0. Du sparer masse penger og får bedre ytelse. Hvorfor kjøper du så dyrt minne? Du kan da få PC6400-minne til en mye lavere pris. Bytt ut strømforsyningen med en MIST 600W. Den har mer enn nok kraft, og er både stabil og stille. Kjøp 8800 GTS i stedet for GTX. Innen du merker forskjell på ytelsen mellom de to kortene, vil begge være foreldet, med mindre du har en veldig god skjerm. GTS holder i massevis. Trenger du både DVD-brenner og -spiller? Når du først skal bruke så mange penger på en PC, hvorfor ikke ta det beste av det beste innen hovedkort, Evga nForce 680 SLI? Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 grunnen til jeg har en 250GB og en 500GB er at på 250GB skal jeg har OS, og installasjoner altså den jeg installere ting på. Og 500GB bruker jeg til å lagre ting: spill,musikk,bilder,filmer osv. RAM har jeg ikke peiling på, jeg valgte bare noe tilfedlig. Men vil ha en GOD ram som kan brukes til spilling, og litt overklokk. Vist MIST 600W takler det uten problem så gjør jeg det. Grunnen til jeg valgt GTX er når jeg først kjøper det "beste" så vil jeg ha det beste. Skjermen jeg har nå er: LG 204WT 20.1"" Widescreen. Ja liker ha kunne ha i 2CD samtidig istede får å bytte CD hver gang. Jeg spiller ofte warcraft, og man kan ikke lage .ISO av spillet, derfor står den alltid i. Hva er forskjellen på di hovedkortene udenom MAX. minne? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Da anbefaler jeg deg heller å kjøpe to DVD-brennere. Jeg ville også byttet ut RAM, med Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 for eksempel Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 er det mulig å brenne 2 cd'r samtidig da? Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det vet jeg ikke, men jeg tror det er lurere uansett. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 grunnen til jeg har en 250GB og en 500GB er at på 250GB skal jeg har OS, og installasjoner altså den jeg installere ting på. Og 500GB bruker jeg til å lagre ting: spill,musikk,bilder,filmer osv. 7470983[/snapback] Ok, da så. Men da kan jo være like greit å bruke to disker i RAID, og så bruke en partisjon til OS og programmer, og en til andre ting. Eventuelt kan du erstatte 500GB'ern med to mndre disker i RAID. RAM har jeg ikke peiling på, jeg valgte bare noe tilfedlig. Men vil ha en GOD ram som kan brukes til spilling, og litt overklokk. Kjøp PC6400-RAM (800MHz) fra enten Corsair, OCZ, Kingston eller Geil. De lager veldig gode brikker, alle sammen. Siden du handler fra komplett, kan du jo kjøpe Corsairbrikker, slik som disse. Vist MIST 600W takler det uten problem så gjør jeg det. MIST 600W skulle som sagt holde fint Du har også en del å gå på hvis du skulle finne på å sette inn flere disker, nytt skjermkort og lignende. Men planlegger du å bygge ut til SLI senere, trenger du mye mer. (bare nevner det) Grunnen til jeg valgt GTX er når jeg først kjøper det "beste" så vil jeg ha det beste.Skjermen jeg har nå er: LG 204WT 20.1"" Widescreen. 1680*1050 i oppløsning, ja? Da skal du ikke få mange problemer med å utnytte GTX. Ja liker ha kunne ha i 2CD samtidig istede får å bytte CD hver gang. Jeg spiller ofte warcraft, og man kan ikke lage .ISO av spillet, derfor står den alltid i. Kanskje like greit å bruke den gamle DVD-rommen din da? Det er ikke vits i å kjøpe to DVD-brenner, da du aldri vil få bruk for å brenne to DVD-er samtidig. (Med mindre du har helt spesielle behov.) Hva er forskjellen på di hovedkortene udenom MAX. minne? Evgakortet har mange flere tilkoblingsmuligheter, støtter høyere FSB-og minnefrekvenser, er helt rått til overklokking, og støtter SLI. Det har også fått toppkarakter av de aller fleste som har testet det. Asuskortet vet jeg ikke så mye om, men Asus lager generelt veldig gode hovedkort. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg vil helst kjøpe alt på komplett.no pga. finansieringen og Komplett.no selger ikke MIST strømforsyninger. Så vil den strømforsyningen jeg har valgt når fungere like bra som MIST'n sin? Forresten så kunne jeg vel sakt at jeg har Creative X-fi Elite-Pro som skal monteres etterpå, i tanke på at jeg ikke kommer til å bruke Onboard lydkorte på hovedkortet. Endret 10. desember 2006 av Ole12 Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Den fungerer sikkert like bra, men jeg vet ikke om den er like stillegående. Jeg tror Fortron/Source Epsilon 600W er både stillegående og bra Endret 10. desember 2006 av Craves Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå