Gjest Guest Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei. Må man være 16 for å forlove seg eller kan man gjøre det før? Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Ikke stol fullt og helt på dette, men forlovelse er vel bare en personlig avtale mellom to mennesker, som derfor ikke kan være aldersgrense på. Men man kan vel ikke gifte seg før man er 16, og da selvsagt bare med foreldres samtykke. Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er godt mulig å forlove seg før man fyller 16, men i den alderen er du jo umyndig så det kan godt hende foreldrene dine har lyst å komme med sine synspunkter i den saken. Ellers anbefaler jeg deg (om du har planlagt å forlove deg) å vente...man forandrer seg mye gjennom tenårene. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Du kan si til din utvalgte: La oss gifte oss! Så er dere forlovet... Ingen aldersgrense på dette. Du kan gifte deg når du er 16 med foresattes underskrift, og når du er 18 kan du gjøre hva pokker du vil. I min mening så er det ingen vits å gifte seg hvis man er under 16 i det minste. Det vil bli slutt, studiene på videregående og universitetet kommer kanskje til å skille dere. Gutten skal i militæret et år. Grusomt å gifte seg for så å skilles et år senere... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Nei, det er ikke det.. men som de andre har sagt, vent heller. 16 er veldig ungt. "Kjenner" en del på min alder som har forlovet seg og så gikk det dritt. Etter min mening så skal en være ganske sikker på noe sånt før man gjør det.. og gjerne eldre enn 16 år Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg har ikke tenkt å forlove meg. Lurte bare på om det var en aldersgrense. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Sefølgelig er det ingen aldersgrense, er jo mange 14isser som kommer med utalelser: "Vi er forlovet". Lenke til kommentar
Super-E Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er ingen aldersgrense som sagt nei,men jeg synes det er så dumt å drive å forlove seg så fort og med alle man er forelsket i som så mange unge jeg vet om gjør. Da kommer du og er kanskje mellom 20-30 år eller over for den saks skyld og du treffer noen som faktisk tar dette alvorlig,og du kan fortelle at du har vært forlovet 5 ganger tidligere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå