Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersgrense for forlovelse?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig å forlove seg før man fyller 16, men i den alderen er du jo umyndig så det kan godt hende foreldrene dine har lyst å komme med sine synspunkter i den saken. Ellers anbefaler jeg deg (om du har planlagt å forlove deg) å vente...man forandrer seg mye gjennom tenårene.

Lenke til kommentar

Du kan si til din utvalgte: La oss gifte oss! Så er dere forlovet... Ingen aldersgrense på dette. Du kan gifte deg når du er 16 med foresattes underskrift, og når du er 18 kan du gjøre hva pokker du vil.

I min mening så er det ingen vits å gifte seg hvis man er under 16 i det minste. Det vil bli slutt, studiene på videregående og universitetet kommer kanskje til å skille dere. Gutten skal i militæret et år.

Grusomt å gifte seg for så å skilles et år senere...

Lenke til kommentar

Det er ingen aldersgrense som sagt nei,men jeg synes det er så dumt å drive å forlove seg så fort og med alle man er forelsket i som så mange unge jeg vet om gjør. Da kommer du og er kanskje mellom 20-30 år eller over for den saks skyld og du treffer noen som faktisk tar dette alvorlig,og du kan fortelle at du har vært forlovet 5 ganger tidligere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...