Åsen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei. jeg lurer på om det finnes en fisheye eller telelinse som passer til Canon MV700. Jeg kjøpte det for 3 år siden så jeg vet ikke helt om det finnes. http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde...MV700/index.asp Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Det finst, alle med filterdiameter på 30,5mm – det er det kameraet har – kan brukast. Du finn noko på Det Digitale mørkerom. Endret 10. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Akkurat dette lurte jeg litt på også, og har et par oppfølgingsspørsmål; Vil en slik forsatslinse påvirke lysfølsomheten i særlig grad? I såfall, hvor mange blendertrinn snakker vi om? Og kan man fortsatt zoome med en slik linse på? Mvh Dan Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Du kan zoome med ei forsatslinse skrudd på ja, den påverker ikkje dei indre delene av kameraet. Kor mykje lågare lysfølfomheit det vert veit eg ikkje, men eg kan eigentleg tenkje meg at det varierer frå linse til linse. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Og det påvirker ikke autofokus heller? Det er veldig fristende å komme fra 54mm brennvidde ned til 38mm. Noe av det jeg sliter med er når jeg filmer om natten så kommer jeg for langt bort fra objektene jeg filmer til at lyset rekker frem. Regner med å kunne komme noen meter nærmere og kanskje "vinne inn" igjen lystapet på det lyset jeg får fra videolyset (Hama 30W) Noen ideer rundt dette? Mvh Dan Endret 20. desember 2006 av Dan Hansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå