Gå til innhold

Media Center på TV-skjerm funker ikke.

ViVentis

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte her om dagen HP Pavilion 6116ea bærbar-pc med Windows Media Center.

Jeg har S-video ut på skjermkortet og koblet til tv et par ganger. Alt fungerer bortsett fra Media Center. Når jeg starter Media Center, enten bildet er kun på TV eller både TV og PC så blir bildet svart og står å flimrer. Dette er kun når jeg aktiverer ekstern skjerm.

Jeg har koblet til TV med Scart-kontakt. (Svideo innkang på selve scart-kontaken.)

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Et annet problem jeg ikke får gjort noe med er at bildet er litt for stort for tven. Dvs. at jeg mister litt av bildet i kantene. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette?

Skjermkortet er forøvrig Nvidia GeForce GO7400.

På forhånd takk!

Endret av ViVentis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke bare problemer med Media Center. Men har problem med tv-out generelt. Nå har jeg lastet ned nyere drivere til skjermkortet, og får kun snøstorm på tv. Får ikke til å velge PAL, programmet stiller seg automatisk til enten NTSC eller 1080i HDTV.

Lenke til kommentar

Bruker Nvidias Nview.

Kobler opp nyere tv-skjerm brillefint med VGA-kabel. Men på 28" CRT skjerm så får jeg bare flimmer, ser ingenting etter at jeg oppdaterte drivere fra HP sin hjemmeside. Finner ikke tidligere drivere heller. Kontrollpanelet nekter å godta PAL. Når jeg kjører bilde på både TV og pc-skjermen så flimrer også pc-skjermen, men på den kan jeg i det minste se bildet.

Syns også dette er veldig rart, har lett etter lignende problemer på nett, uten å lyktes, og finner heller ingen instillinger som er feil lokalt...

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke det der heller... Samme bildet på tven, eneste at jeg i dag merket at når jeg hadde klonet skjermbildet så fikk jeg vist venteskjermen (Lik den som vises når windows laster inn) når pcen gikk inn i dvalemodus på tven, riktig nok i svart-hvitt men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...