minotir Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei. Jeg har et lite problem med lyden og det er at jeg bare hører musikken, ikke vokalen (stemmen). hva kan være galt? har en Advent laptop data. Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hmmm. Vi snakker om helt vanlig tokanals musikk ? Om det er tilfellet kan det virke som du får ut bare differansen mellom høyre og venstre kanal. Vokalen ligger i begge kanalene, så den kommer ikke med. Jeg vil også anta at lyden er dårlig masse romklang oglite bass? Det er vel to ting som kan gi et slikt problem enten har du fått inn en eller annen surround plugin (gamle Dolby Surround baserte seg på dette prinsippet for å lage lyd til bakkanalene) eller en karaoke plugin (her vil man jo absolutt fjerne vokal) Men om det ikke er noen pluginer så er det nokk mest sansynlig dårlig kontakt en plass. Om jordlederen mangler så vil man få dette fenomenet, dette fordi man på venstre kanal vil få høyre som referanse(jord), og på høyre kanal vil få venstre som referanse. Dette vil da si lyden ut er V-H eller H-V så alle signal som er i begge kanaler vil blir kanselert. For å gå enda mer i detalj så er grunnen til at hyre og venstre blir referanse for hverandre at alle forsterkere har en motstand til jord på inngangen. Så da blir den motsatte kanalen regnet som jor. Så sjekk att alle plugger og ledninger er i orden, og at de står skikkelig i!! Men det kan jo være et brudd i kontakten innin PC også da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå