Osma Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei. har et problem. når jeg kobler phonokabel via hodetelefon utgangen på min laptop og til mitt stereoanlegg. så kommer det en kraftig "brumming" i mine høytalere på anlegget. dette skjer kun når jeg har laptoppen tilkoblet nettspenning. Laptopp type Acer Taravelmate 4072LMI Når nettspenningskabel ikke er tilkoblet, er alt helt fint! Har hatt den inne til sjekk hos PS data. men de kunne ikke finne noe. Noen som har noen ideer? Mvh Osmund Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Er nokk noe som forstyrrer lydkortet når den har spenning på. Den brummingen er kansje der i de innebygde høytalerene også? Forsterkeren forsterker jo alt, og det vil si støy også. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det du hører der er 50hz fra lysnettet, det er derfor det forsvinner når du tar ut strømkabelen. Mulig du får kjøpt filter for dette, spør på hifiklubben eller noe slikt... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Problemety skyldes manglende skjerming mellom strøminntaket og lydkortet. Strengt tatt er det vel en produksjonsfeil/svakhet man kan krangle seg til en reklamasjon på, dersom feilen alltid har vært der. Et filter vil vel være en enklere løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå