Ståle Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) *fikset* det med å bytte tilbake til den andre PCen. Så det er ikke noe gale med SMC kortet, mest sannsynlig HK på den andre PCen.. :'( Har et relativt ukjent PCI nettverks kort. SMC greier. Har installert de nyeste driverene fra smc.com Jeg installerte windows 2003 server enterprise R2 og hadde NICet i PCen fra første stund. Windows ballongen som om. Funnet ny hardware, SMC nettverkskort. Og installerte dette med de nye driverne fra smc.com Oppdatert! Nå har jeg avinstallert alt som har med nettverkskortet å gjøre. Så tok jeg ut nettverkskortet og installerte programmer før jeg satt nettverkskortet tilbake. Men det virker fremdeles ikke. Når får jeg ihvertfall ikke Code 10, men etter 1 minutt så står det "Disabled" på nettverkskoblingen. Jeg prøver å høyreklikk -> Enable, men da får jeg bare "Connection failed!" =/ Jeg har reinsallert, oppdatert og avinstallert driveren flere ganger, prøvd å bytte PCI spor. Endret 27. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 kan det vare at nettverkskort prøver å bruke en IRQ som er opptatt av annet hardware ?!?!...... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hva kan jeg gjøre med det? eller sjekke det? Jeg har bare 3 harddisker, AGP og DVDrom. Ingen andre PCI kort. Jeg installerte programmet som fulgte med nettverkskortet, men det vinduet bare "blinker" plutesilig er det der, plutselig er det ikke. Og windows nettverksgreiene er ingensteder. Nå så jeg i enhetsbehandling, at det ikke var noe code 10, eller enhetskonfliker eller noe problemer i det hele tatt. Men når jeg prøver å enable nettverkskoblingen i Kontrollpanel --> nettverkskoblinger så får jeg "Connection failed!" Og det er ingenting nede i oppgavelinjen. Endret 10. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 har du sjekket i device manager om du har utropstegn eller spørsmålstegn ? ved nettverkskortet.... du burde ikke ha IRQ problemer hvis du ikke har andre enheter, som eksempelvis lydkort o.l. som kanskje bruker samme IRQ adresse....... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Når jeg får code 10, så er det ett utropstegn. Men ikke akuratt nå =/ Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Forsøk å sett nettverkskortet i et annet PCI spor. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Allerede gjort det, to ganger =/ Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Du har instalert feil drivere. Det er feilen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Det er et SMC 2802W 54MBps. Jeg installerte driverene ved å la hardware wizard'en til å søke etter drivere i mappen (som inneholdt filene som et driver backup program fant på den forrige PCen, siden jeg har mistet CD'en) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Nå prøvde jeg å disable nettverkskortet via enhetsbehandling. Og så enablet jeg det igjen. Da virket det bittelitt, men så stoppet det å virke igjen. Jeg gjorde alt sammen omigjen. Men da fikk jeg BSOD =/ DRIVER_CORUPPTED _MMPOOL Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 er det mulig at du må installere først driver/software, så sette inn kortet ?. det er noen kort som krever denne rekkefølge ved installasjon...... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Prøvde det nå, men gikk ikke det heller. Får nå ikke Code 10 lenger xD Se oppdatert førstepost. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 kjøp et annet kort Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Det er jo ikke kortet det er noe gale med, virker fint i en annen PC som kjører Windows 2003 server web edition. Men kan det være at driveren ikke er kompatibel med Windows 2003 server Enterprise R2 ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 *bump* Noen som har noen drivere til et SMC 2802W som de vet går på windows 2003 server enterprise r2? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 *bump 2k7* Ingen som har peil? PCen finner kortet, men Windows nettverkskoblingen vil ikke starte :'( Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg reinstallerte windows 2003 igjen. Det samme skjer. Er det noe jeg må gjøre med windows 2003 for å kunne bruke trådløse nettverkskort? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Nå installerte jeg en annen build av win 2003 R2 enterprise. Nå får jeg code 10 igjen.. Dette står på SMC siden, hvor jeg laster ned driveren. SMC2802W V.2 driver for all Windows platforms with WPA support and advanced installation support (upgrade available) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå