datamaskin Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har etter mye leting funnet denne glimrende pc'en. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72079# Spesifikasjoner: CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600 1,83 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 667 MHz busshastighet Skjerm : 15,4? WXGA High Definition Brightview Widescreen 1280x800 Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne) Harddisk : 120 GB SATA-harddisk, 5400 rpm Chip-set : Intel Core 2 Duo Mobile Technology Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7400, med 256 MB TurboCache™-skjermminne inkludert 128 MB dedikert skjermminne, PCI Express Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere. Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter) Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE1394 firewire, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, 2 hodetelefonutganger m/SPDIF, Infrarød port for fjernkontroll, 1 mikrofoninngang, kabeldokkingkontakt Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon Modem : Ja Nettverkskort : 10/100BT LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur (PAN Nordisk tastatur) Vekt : 2,95 kg Kan selv ikke finne noe 'svakhetstegn' med denne. God prossesor, skjermkort, nok minne, gode tilkoblingsmuligheter osv. Noen som har erfaringer eller tips angående denne maskinen? Mvh Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har etter mye leting funnet denne glimrende pc'en. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72079# Spesifikasjoner: CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T5600 1,83 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 667 MHz busshastighet Skjerm : 15,4? WXGA High Definition Brightview Widescreen 1280x800 Minne : 1024 MB DDR2 667 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne) Harddisk : 120 GB SATA-harddisk, 5400 rpm Chip-set : Intel Core 2 Duo Mobile Technology Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7400, med 256 MB TurboCache™-skjermminne inkludert 128 MB dedikert skjermminne, PCI Express Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere. Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter) Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE1394 firewire, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, 2 hodetelefonutganger m/SPDIF, Infrarød port for fjernkontroll, 1 mikrofoninngang, kabeldokkingkontakt Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon Modem : Ja Nettverkskort : 10/100BT LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur (PAN Nordisk tastatur) Vekt : 2,95 kg Kan selv ikke finne noe 'svakhetstegn' med denne. God prossesor, skjermkort, nok minne, gode tilkoblingsmuligheter osv. Noen som har erfaringer eller tips angående denne maskinen? Mvh 7468847[/snapback] Fikk denne pcen i julegave i går Så langt jeg har rukket å prøve den virker den veldig bra. Har ikke rukket å prøve så veldig mye siden jeg er borte nå og alle cdene mine ligger hjemme. Eneste jeg har å utsette er at fargekvaliteten ikke virker så veldig bra med det første. Men så vidt jeg vet er det sikkert mulig å fikse dette? Noen som vet hvordan det er mulig? Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kan bare henvise til denne topicen.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=663576&hl= Med unntak av pipelyden som er nevnt, er dette en utmerket pc.. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kan bare henvise til denne topicen.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=663576&hl= Med unntak av pipelyden som er nevnt, er dette en utmerket pc.. 7573950[/snapback] Er det mulig å fjerne denne pipelyden eller er den integrert i maskinen? Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 nei, dessverre ikke, HP duden som jeg mailet med mente at dette var helt naturlig, og ville ikke inrømme at dette var et problem! Enkleste måte å holde piplelyden unna er: 1. Ha i strøm 2. Hvis batteri, bruke HDD hele tiden (eks anti virus scan). 3. Koble til ting i USB portene som krever litt strøm, eksempelvis en iPod. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 nei, dessverre ikke, HP duden som jeg mailet med mente at dette var helt naturlig, og ville ikke inrømme at dette var et problem! Enkleste måte å holde piplelyden unna er: 1. Ha i strøm 2. Hvis batteri, bruke HDD hele tiden (eks anti virus scan). 3. Koble til ting i USB portene som krever litt strøm, eksempelvis en iPod. 7574595[/snapback] OK.. Hehe... tror vi tenker på to forskjellige pipelyder nå. Jeg tenkte på den pipelyden som kommer når jeg trykker på volumknappene osv. Lenke til kommentar
Peter14 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg også lurer på hvordan du slår av lyden på volumknappene. Noen som vet det?? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 I bios kan du slå at den "tikke" lyden som kommer hver gang du trykker på knappene. I værste fall må du oppgradere biosen for å få den muligheten, men ettersom du har en såpass ny modell vil jeg tro at den er der allerede. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 I bios kan du slå at den "tikke" lyden som kommer hver gang du trykker på knappene. I værste fall må du oppgradere biosen for å få den muligheten, men ettersom du har en såpass ny modell vil jeg tro at den er der allerede. 7576876[/snapback] OK. Er det mulig å komme inn i biosen uten å reboote pcen? Lenke til kommentar
tyan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Fikk denne pcen i julegave i går Så langt jeg har rukket å prøve den virker den veldig bra. Har ikke rukket å prøve så veldig mye siden jeg er borte nå og alle cdene mine ligger hjemme. Eneste jeg har å utsette er at fargekvaliteten ikke virker så veldig bra med det første. Men så vidt jeg vet er det sikkert mulig å fikse dette? Noen som vet hvordan det er mulig? 7572990[/snapback] Nvidia kort har noe som heter digital vibrance. Denne øker fargemetningen på skjermen. Du finner den under color settings. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 OK.Er det mulig å komme inn i biosen uten å reboote pcen? 7577797[/snapback] Nei, må selvfølgelig reboote maskinen ja Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 OK.Er det mulig å komme inn i biosen uten å reboote pcen? 7577797[/snapback] Nei, må selvfølgelig reboote maskinen ja 7579080[/snapback] Ja... Vet det Håpet bare på om det fantes en liten snarvei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå