Arcus Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Bor i et 4 etg tre hus, hvor vi har 3 ulike trådløse routere i 1 og 4 etg som jeg administrerer. Hadde et USB nettverkkort (Dlink DWL-G122) på den stasjonære pc'en min (1etg), og hadde da følgende signalstyrke. * Router 1 - D-link DGL-4300 (ETG 1 i min leilighet) (WPA, 11g only) = Fullt signal (5 Streker) * Router 2 - SpeedTouch 585 (WEP 128, 11b & 11g) (ETG 1 i motsatt ende av huset) = 4 Streker * Router 3 - D-link DIR-635 (WEP 128, 11b & 11g) (ETG 4 i motsatt ende av huset) = 2-3 Streker Det samme har jeg på laptopen min (INTEL 2200BG), som står ved siden av den stasjonære. Ga bort DWL-G122 til en annen i huset , og bestemte meg for å kjøpe et nytt kort til den stasjonære, og regnet da med å få litt bedre signalstyrke til Router 3. Valget falt på en Dlink DWA-142 som på papiret så ut til å kunne være et bra valg. Denne kom på fredag, og jeg bruker den orginale d-link driveren og softwaren som fulgte med DWA-142 , er oppriktig skuffet over ytelsen og rekkevidden. * Router 1 - D-link DGL-4300 (ETG 1 i min leilighet) (Kanal 6 , WPA, 11g only) = 4 Streker * Router 2 - SpeedTouch 585 (Kanal 4, WEP 128, 11b & 11g) (ETG 1 i motsatt ende av huset) = 2 Streker * Router 3 - D-link DIR-635 (Kanal 11, WEP 128, 11b & 11g) (ETG 4 i motsatt ende av huset) = 1 Strek (Klarer ikke koble meg til denne lengre) Laptopen har 3 streker mot router 3, og ingen problem med å koble seg opp, mens den stasjonære har 1 strek og ikke kobler som opp mot router 3. -------------------------------------------------------------------------------------------- Noen som har erfart det samme med dette kortet, eller som kan se hva mulig feilkilde kan være ?? Hvis du har anbefaling på et bra kort USB eller PCI som kan hjelpe meg få bedre kontakt med router 3 så tips meg gjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå