Gå til innhold

Kjøler til XP1700

tilstad

Anbefalte innlegg

Har et budsjett på 7-800,- å kjøpe kjøler for. Finnes det noe peltiersett(luftkjølt må det vel bli til den prisen) som anbefales?

Hadde tenkt å overklokke denne prosessoren og må ha kjølinga til den før jul.

Har hørt mye skryt om en taisolvifte og noe papstgreier, men om det er like bra vet jeg ikke.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Taisol cgk76002+ "60mm --> 80mm adapter" og 80mm papst som er 26db funker kjempefint på min athlon 1400@1575. Eg ligg på cirka 40 grader idle og 51 grader max load. Det er ein fin temperatur. Cpuen din gir fra seg mindre varme enn min, så denne kjølaren burde derfor passe utmerket. Nye alpha pal fra microplex.no skal visst også vere kjempe bra!! Som sagt brukar eg taisol og er både fornøydd med kjølinga og lyd!!!

Lykke til med valg!!

- Ørjan

Lenke til kommentar

Den var ikkje enkel å tolke, Taisol 760 er kjølefinna levert med 60x10mm vifte, Papst i denne sammenhengen er vifta (80x25mm vanligvis). Ei anna løsning kan være Alpha Pal 8045 med passende vifte, trenger kort med god plass og 4 festehull rundt socket. Bruker den med 19dB Papst på XP1700+ uklokka, vanligvis rundt 33 grader og etter 1 time "stress" -Sisoft Sandra CPU Burn In topper den på 47 grader. Det er en "haug" ulike Pal 8045 løsninger tilsalgs bl.a. Microplex har med Stor Papst vifte og rheostat så en kan endre ulyd og kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...