Gå til innhold

Video av SNES-emulator på Wii

razh0r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var bare snakk om tid når noe som dette skulle skje. Ble ikke akkurat overassket, men altså det blir jo ikke mye forskjell. Det er jo som å ha en Snes emulator på PC'en. Går jo ann å bare kjøpe en SNES lignende kontroll, koble PC'en på en LCD TV og spille, så har du en virtual console på samme måte.

Uansett, jeg kommer til å kjøpe mine spill gjennom Wii. Føler det er mer orginalt, og det koster nesten ingenting. Blir bare bedre magefølelse på den måten i tillegg til at det blir mindre sjanse for å få eventuelle feil som å miste save osv.

Lenke til kommentar

Faktisk er dette en mange år gammel GC-hack og har ingenting med Wii å gjøre egentlig. Akkurat det samme fungerer på GC, men det er litt krunglete.

Som vist på videon kjører han i GC-mode og fyrer opp Action Replay (som ikke fungerer på europeisk Wii) samt at han bruker den sjeldne SD Card Adapter til GC.

Og det er også en del arbeid for å gjøre SD-kortet kompatibelt med Action Replay med modifisering av diverse filer, koder etc. Ikke noe for hvermansen altså.

Først når man kan kjøre kode direkte fra DVD-spilleren eller den innebygde SD-kortleseren uten noe mer styr blir dette virkelig interessant...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Mye bedre å laste ned via Virtual Console ja. Hvert fall etter jeg har fått tilsendt GC kontrolleren og minnekortet jeg kjøpte på QXL, sammen med Metroid Prime. *gleder seg*

Noen som vet noe om når det kommer flere Virtual Console spill? Jeg savner Super Mario 1/2/3, Super Mario World, Super Metroid og alle zelda spillene etter eneren :p MÅ HA DE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...