Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Var på fest igår - Kanskje gravid ?


Gjest Sex i beruset tilstand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er provoserende at folk ikke tenker på sjansen på graviditet først etter de har hatt ubeskyttende sex. Greit nok om kondomet sprakk eller noe da man har gjort det man kan. Men er det slik holdning man har synes ikke jeg man har noen rett til å tvinge noen til å utføre abort,eller si at man skal skade personen så den mister barnet. Abort er ikke et prevensjonsmiddel!

 

Alle mennesker i Norge som er gamle nok til å ha sex vet at ubeskyttet sex kan føre til graviditet. Det er ekstremt enkelt å beskytte seg,for begge parter. Så å komme etterpå å klage er bare idiotisk.

Lenke til kommentar
Ja det hadde du antakeligvis. Men gud så kjipt om du ikke tenker spesielt over det før man er i den fasen hvor abort må løses vha et hardt slag i magen fremfor mer tradisjonelle metoder.

7469816[/snapback]

Jeg tror nok jenter tenker ganske fort over det hvis de får noen symptomer som kan tilsi at man er gravid.

 

Jeg har hørt om (dog ikke noen 'sikre kilder' e.l.) på at folk har gått ganske lenge uten symptomer på graviditet. Dette er vel ikke ofte regner jeg med, men jeg vil jo prøve å skremme dere jenter litt så jeg ikke plutselig må ut med en del lapper i måneden pga. en "tabbe". Vær ihvertfall obs på at ting kan skje, ikke se det som usannsynlig "for jeg går jo på p-piller".

 

Hvor mye koster det egentlig for en sånn hjemme-test-greie? Ville det vært mye pes å testet seg en gang i blandt?

7469906[/snapback]

Da bør du kanskje bruke kondom uansett. Så har du litt mer kontroll selv. Det koster en god del for de testene.

 

 

Vel, ei jeg kjenner godt fra nabolaget mitt var det ingen som visste at var gravid 7 måneder på vei, hun begynte å bli synlig større etter ~6mnd. Det jeg prøver å si er at dette ikke er eksakt vitenskap, så det er lurt å være meget obs. "Neida, P-pillene funker de. Kun 1% sjanse for at det går til helvette med resten av livet ditt, og 1% er så lite at det gidder jeg ikke tenke på." Forstår du hvorfor jeg (som gutt) er redd? Ikke er det lett å få medhold i retten eller noe sånt heller, og jeg vil neppe måtte slå deg i magen for å redde mitt eget skinn.

7470069[/snapback]

Hvis hun gikk 7 mnd uten å vite at hun er gravid så må hun ha fortrengt alle symptomer på at er gravid. For det er ekstremt sjeldent at man ikke merker noe før man er 7 mnd på vei.

 

Hvis du er så sykt redd for at dama skal bli gravid så bør du kanskje avstå helt fra sex :)

 

Synes det er provoserende at folk ikke tenker på sjansen på graviditet først etter de har hatt ubeskyttende sex. Greit nok om kondomet sprakk eller noe da man har gjort det man kan. Men er det slik holdning man har synes ikke jeg man har noen rett til å tvinge noen til å utføre abort,eller si at man skal skade personen så den mister barnet. Abort er ikke et prevensjonsmiddel!

 

Alle mennesker i Norge som er gamle nok til å ha sex vet at ubeskyttet sex kan føre til graviditet. Det er ekstremt enkelt å beskytte seg,for begge parter. Så å komme etterpå å klage er bare idiotisk.

7471200[/snapback]

Er det noen her som tar lett på det?

Lenke til kommentar
P-pillen er egentlig ikke så sikker. 99,9% sikker vil si at av en million samleier på pillen vil det bli 10 000 barn.

7471434[/snapback]

 

For det første, så er ikke sikkerheten per samleie. Det er hvor mange som blir gravide over en viss periode. (om feks 100 000 kvinner bruker p-piller i 50 år,så blir 100 av de gravide, men jeg er ikke helt sikker på hvor lang perioden er,tror den er 50 eller 20 år).

 

For det andre er 0.1% av en million 1000.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg pratet med henne nå, hun bruker P - Piller ..

7468772[/snapback]

Da er saken en annen.

 

Vel, eneste å være flau over nå er å ikke bli sammens med dama , da en eks hørte hva som skjedde godt..

7468772[/snapback]

Det er da vel ikke noe å være flau over.

7468985[/snapback]

 

 

Vel, det kommer ann på øye som ser.

 

For min del , er det noe å være flau over. Å ha venner, familie, bror og søster, som vet at du ikke er seksuelt aktiv, men alikvel ha klart å skjule samleie 2 ganger, med forskjellige partnere. Om det er noe å være flau over, å faktisk være over lavalder å faktisk ha samleie, på "lovlig" vis, ved å ha sengelappen, nei , er vel ikke det, men det gir et innblikk hos familie og venner, jeg ikke ønsker de skal ha, selvom det er sannheten, og selvom det er naturen.

 

Angående P-pillen, nå har ikke jeg mye erfaring eller noe slikt, men vil tro det er sikkert, å med tanke på at jeg kanskje ikke nådde orgasme, pluss at jeg trakk meg ut av vagina før jeg evnt kom , gjør saken enda mer biff.

 

Ang kjønnsykdommer som et par vil at man skal teste seg regelmessig for , en god venn, som jeg jobber sammens med sa at man tar en Q-tips og dytter litt inni penis, for å sjekke etter klamydia.

 

Vel, for å si det slik, sprøyer og lege som tar på meg , det er jeg lite glad i.

Må man ikke bare urinere i et glass, for så levere det på en helsestasjon ? Gratis og "anonymt" i den forstand ?

Er ikke slik at jeg ikke vil teste meg for kjønnsykdommer fordi jeg vil at andre skal ha det, eller at jeg selv skal bære det, men måten det testes på, da jeg faktisk truet legepersonell før de feks tok blodprøve.

 

Takk for alle svar hitill :)

Lenke til kommentar

Fare for sterilitet pga chlamydia gjelder vel hovedsakelig jenter, og da mest fordi chlamydia er en infeksjon som kan føre til mer alvorlige infeksjoner, som DA kan gjøre jenta gravid.

 

Ang. p-piller så må man huske at tas p-pillene til riktig tid de første to ukene av syklusen, så skjer ikke eggløsning. Ingen modning av egg og eggløsning, ingen barn. De som blir gravide på p-piller har hatt en glipp på en eller annen måte (tatt for sent, diaré, kvalme, eller annet som hindrer opptak av stoffene) slik at eggløsning likevel har skjedd.

 

Jeg tror nok de ALLER FLESTE merker at de er gravide etter en knapp måned. Det er sånne voldsomme omveltninger i kroppen, at de som "ikke merker det" nok mer har ant det, men fortrengt det. Og jeg tror ikke det er så særlig morsomt for de jentene heller.

 

Og ellers vil jeg nok si at alle har vi gjort våre tabber i fylla, men likevel: Det begynner på K og slutter på ondom. Det er SÅ viktig!! Og klarer man ikke sette de på pga at man er full, så kan man kanskje heller invitere jenta på overnatting istedenfor, servere henne frokost på senga og vente til bakfullkåtheten tar henne...

Lenke til kommentar

Et godt råd!

 

Bruk alltid kondom! Uansett! Det finnes ingen unntak dersom man vil være sikker på å ikke bli gravid. En kompis av meg klarte å gjøre en dame gravid som insisterte på at dem ikke trengte å benytte kondom ettersom hun brukte en prevensjon (noe sprøyte greier) som skulle være bedre enn alt annet. Aner ikke hva den prosentvise muligheten var, men det betyr svært lite at det bare er 0,001% sjangse for å bli gravid når "skaden" har skjedd!

 

Så bruk kondom uansett! Har du glemt eller mistet den så be dama vente til du har stjålet, kjøpt, lånt eller funnet en brukt kondom. Dersom det ikke er å oppdrive så gi blaffen i hele sex'en.......det er ikke verd det for noen av dere.

Lenke til kommentar

jeg, trådstarter, har heller ikke prøvd MED kondom. eneste er onanering med kondom, ja , jeg har prøvd det, jeg måtte liksom..

 

Men skal prøve det ass.. Selvom dama har kjøpt nye p-piller ;/

Lenke til kommentar
Sex med kondom er ikke verdt det.

7485408[/snapback]

Typen merker lite forskjell.

7488841[/snapback]

Hah, ikke narr meg til å le.

7489651[/snapback]

Selvsagt er det forskjell, men ikke så absurd stor forskjell som enkelte vil ha det til. Ja, det er bedre med sex uten kondom, en hel del bedre, men at sex med kondom ikke er "verd det"? Det må være årets overdrivelse og sier antakeligvis mer om sexlivet til uttaler enn om kondomet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...