Gå til innhold

omg får ikke på vifte!

Nektard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ville dere vært litt hardhendte?

nå har jeg snart smørt hele pc'en inn med den fuckings kjølepastan!

hjeelp..nå er jeg sikker på at d smeller snart! :no:

7468753[/snapback]

eh, kjølepasta? den skal ligge mellom cpu og kjøleribba. Er det kjøleribba eller bare vifta du sliter med å få på?

Lenke til kommentar
foreslår at du legger ut bilde!

og alt av hardware du har

7468986[/snapback]

alt?? d som er problemet er at jeg ikke får på prosessor vifta den er så jævlig hard!

Det jeg tidligere sa om kjølepastan var bare at jeg klinet d rundt omkring i pc'en pga jeg måtte ta av og på vifta! det blir søl!

Btw kjøleribba er en del av prosessor vifta!

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

7468986[/snapback]

alt?? d som er problemet er at jeg ikke får på prosessor vifta den er så jævlig hard!

Det jeg tidligere sa om kjølepastan var bare at jeg klinet d rundt omkring i pc'en pga jeg måtte ta av og på vifta! det blir søl!

7469418[/snapback]

ok, husk at du skal ha LITE kjølepasta ellers så blir cpu tempen høyere enn normalt. Og kjøleribba er sikkert hard å få på, siden den skal ligge i spenn og presse på CPU. Men hvor hardt vet jeg ikke, aner ikke hvor mye du presser så. :)

Lenke til kommentar

7468986[/snapback]

7469418[/snapback]

ok, husk at du skal ha LITE kjølepasta ellers så blir cpu tempen høyere enn normalt. Og kjøleribba er sikkert hard å få på, siden den skal ligge i spenn og presse på CPU. Men hvor hardt vet jeg ikke, aner ikke hvor mye du presser så. :)

7469480[/snapback]

jeg har ikke brukt noe kjølepasta det er på fra før! men er det noen som har et forslag, nå begynner jeg å kjenne frustrasjonen tar overhånd! jo mer jeg prøver å sette på vifta jo mer kjølepast blir "skvist" ut:P

Lenke til kommentar

Da har du brukt alt for mye kjølepasta. Som andre har nevnt skal det bare ørlite granne til. Fjern all kjølepastaen, ha en liten dråpe midt på prosessoren, og prøv igjen. Sjekk manualen for hvordan du skal feste kjøleren, du gjør det antageligvis feil hvis det er så hardt og vanskelig som du skriver. Pass også på at prosessoren er korrekt plassert på hovedkortet med alle pinner i hvert sitt hull, kan hende du har satt den i feil?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp montert en AM2 cpu (x2 4600) og det var bruk for litt kraft på kjøleren ja. Brukte original pastaen siden jeg skal ha på bedre kjøler senere og det ble skvist litt her og der i kampens hete.

Jeg monterte den enden som låsespaken er på først siden det er lettere å komme til og presse ned i andre enden. (Står også slik i monteringsanvisning) Lurte fælt på om hovedkortet skulle knekke men låsemekanismen gled på plass til slutt med litt 'bestemt' press nedover.

Pass på at låsespaken er skikkelig i hakket på ene siden før du presser den litt bakover mot det andre festet og så nedover.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...