Gå til innhold

SE Camera Flash MXE-60 - Har noen prøvd denne?

Olavxxx

Anbefalte innlegg

Hei, har noen prøvd SE Camera Flash MXE-60 ?

For de som ikke vet hva det er, så er det en EKTE blitz, til da feks. k750i, w800i, m.m.

Fungerer til følgende:

W810i

W800i

K750i

W900i

Jeg har tenkt å teste selv og har de ikke hjemme her før om 2 uker.. (tar litt tid fra kina).

Anyhow, de få eksempelbildene jeg fant, var useless, da det ikke var noen "før" vs. "etter". Personlig tror jeg det er genialt til feks. fest, m.m og halvskumring/mørke, når de mobilkameraene er rett og slett useless.

Anyhow, om noen har erfaringer eller vet om noen gode før/etter.. dvs. ekte flash vs. nonekte flash (på aktuelle modellene), så er jeg intr. i å se bilder.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, den har jeg. Fungerer ganske bra den! Men man ser at det kommer skygge bak tingen/personen du tar bilde av.  :whistle:

7469582[/snapback]

ok, høres bra ut :-)

jeg tar primært bilder av bilen min, etter jeg har montert nye deler.

Når jeg er ferdig å montere, er det somregel mørkt ute, noe som går DÅRLIG kvalitet :( (k750i)

Lenke til kommentar

Å DÆVEN!

Hvordan har jeg klart meg uten dette?!?!!?!?!?!

Forskjellen er NATT OG DAG!

Nå kan jeg endelig ta bilde inne!

Før ble det helt jævlig, med blitz er det sånn 1000 ganger bedre!

foeretterub3.jpg

Ja, blitz er på høyre siden av bildet!

Ps. resizet til 500px her.

Inne hos meg er det mørkt, jeg har trevegger (som sluker alt lyset) og det var nå knall mørkt ute.

Ingenting trekt foran vinduer, persienner åpne og jeg har ikke gardiner.

Jeg tok bildene samtidig og lå den uten blitz som overlay og kuttet da ut ca. 50% av bildet, som fremgår her ovenfor. Etter det, tok jeg flatten, dupliserte laget, softlight -> highpass (overlay), samt da 40% opacity.

Det er et skittent triks som funker fint på mobilbilder, det er det enkleste og raskeste du kan gjørefor å lage fine bilder av mobilbilder, uten curves, blurring, m.m.

Men, ja.. Dette er bare 500px og ingen av bildene var perfekt, for all del! Men når jeg tok bilde med blitz'en, så fokuserte mobilen mye bedre, samt bildet ble mye mer detaljert. Jeg så det også når jeg tok bilde av sofatrekket. Uten blitz, er sofaen helt "glatt", mens med blitz'en, får jeg med selve teksturen til stoffet.

For min del, blir dette å benytte når jeg skal ta bilder under bilen min, av bildeler jeg har skrudd på.. Fremdeles kan ikke mobilen slå et skikkelig digitalkamera, men OMG OMG, så mye bedre bildene ble!

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...