Anterialis Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har noen hatt samme problem? Maskina er en Dell I8600. Jeg tror det må ha noe med vifta å gjøre, fordi maskinen blir veldig varm, så henger den seg helt. Vifta går aldri rundt før dette skjer, ei heller når det har skjedd... Trenger man en sån fan-driver eller noe?? lol har aldri hørt om det før Andre grunner til at den ikke funker i ubuntu? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Er det en lapptop, eller en stasjonær? Andre vifter, fungerer de som de skal? Jeg måtte i allefall (for 2-4 år siden?) starte vifta på min laptop manuellt (dvs. jeg la det til i oppstartsscript) - ta å bli root, og let litt rundt i /proc/acpi - skal være en mappe som heter "fan" der, prøv å cat'e (cat filnavn) filene inni den. Du kan ofte også lese av cpu-temperatur ved å cat'e filene i "cpu"-mappa i /proc/acpi. Men det første jeg ville prøvd hadde vært gjøre en oppdatering, samtidig som jeg hadde unngått ting som belaster cpu. Dersom du ser det blir varmt, (bytt til terminal) og la den kjøle ned. Pass på å ikke ha på flashy effekter og annet som varmer opp cpu intill du har fått løst problemet... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 det er laptop ja. En dell I8600. Nå la jeg den ut i kulda, men henger seg jo forsatt :s dritt, nei jeg mener Dell altså... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Går den når du bruker windows? Kan være at vifta er full av støv. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja det mener jeg... Kan jo alltids sjekke det med støvet, men den gikk da rundt i går... (i windows) Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Vet ikke det kan hjelpe, men du kan prøve å søke etter følgende i synaptic: i8kmon powernowd cpufreq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå