Gå til innhold

kommer amd x2 prossessorene på lager igjen? (939)

marius90

Anbefalte innlegg

lurer på om amd x2 prosessorene kommer på lager igjen noe sted snart, alle butikkene har ubekreftet, og slik var det med noe annet jeg skulle kjøpe engang men da tok det de nesten 2mnd å si at de ikke fikk varen på lager igjen.

eventuelt noen som selger en pent brukt amd x2 prosessor til socekt 939? må være boxed eller at det bare følger med en annen kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ka skal du med amd, når du kan kjøpe intel core 2!

Jeg har intel core 2 selv og jeg er veldig fornøyd med den.  :tease:

7468380[/snapback]

Kanskje han har 939 fra før og ikke gidder å bruke masse penger på å oppgradere maskinen? jeez, går an å tenke litt før man åpner kjeften da.

EDIT: Du kan jo også eventuelt kjøpe en opteron prosesor, disse er hos lager på mange nettbutikker. Opteron 165 ville være et meget bra valg, og pleier å klokke knallbra også.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
ka skal du med amd, når du kan kjøpe intel core 2!

Jeg har intel core 2 selv og jeg er veldig fornøyd med den.  :tease:

7468380[/snapback]

Hum.. la me gjette.. Kansje han har en singel core nå, med et HK som støtter X2, å vil oppgradere.. osv.. ;)

(Hehe, Wazu, var raskere ute der gitt, men vi tenkte det samme. :cool: )

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
rett som dere over sier, men den opteron prosessoren, er den mye bedre enn min 3200+?

men jeg kan jo ingenting om klokking da, hehe, bare det som står i en guid her på forumet et sted om hvordan man får den 3200 opp til 3500 specs.

7468599[/snapback]

du klarer jo å klokke 3200+'n og, jeg klokka min til 2,6ghz 24/7 noe som tilsvarer en 4100+ singelcore tror jeg det var. Men hvis du likevel vil oppgradere kan en opteron være bra å ha. Grunnen til at det er lite X2 er på lager er at de er på vei ut og mange går til dell osv.

Lenke til kommentar

kan bare klokke litt, vet ikke hva mer man gjør etter den guiden, har 0 peil på klokking.

men vil ikke de andre x2 prosessorene komme på lager i det hele tatt tror dere?

kan sikkert kjøpe den opteeron prosessoen, men vil da gjerne kunne vite hvordan jeg klokker først, er det noen veldig bra og lettvinte guider her på nettet noe sted som forklarer steg for steg hva jeg skal gjøre og hva hver den enkelte forandringen gjør?

er det egentlig noen fordel med dobbelkjerne prosessor i spill? for er hovedsaklig spill og internett pc'n brukes til.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
rett som dere over sier, men den opteron prosessoren, er den mye bedre enn min 3200+?

men jeg kan jo ingenting om klokking da, hehe, bare det som står i en guid her på forumet et sted om hvordan man får den 3200 opp til 3500 specs.

7468599[/snapback]

Tok noen minnetester i SoisoftSandra etter skifte fra 3200 til Opteron 175 for 2 uker siden, når den kunne kjøpes "billig"... Resultata der blei 100% forbedring (dobbel poengsum ++) skifta kun prosessor og øka fra 2000 til 2200MHz i frekvens (10x200 til 11x200). Må studere mer for og klokke, har tatt ned HHTP multiplier og øka FSB til 220 slik at CPU kom opp i 11x220, men etter kort tid er den tilbake på 2200 og det kommer ei feilmelding ved oppstart pga "feilslått klokking" min RAM er 4400, skulle ikke lage problem med litt mer speed enn 3200 da?

Lenke til kommentar
Må studere mer for og klokke, har tatt ned HHTP multiplier og øka FSB til 220 slik at CPU kom opp i 11x220, men etter kort tid er den tilbake på 2200 og det kommer ei feilmelding ved oppstart pga "feilslått klokking" min RAM er 4400, skulle ikke lage problem med litt mer speed enn 3200 da?

7468784[/snapback]

prøv å ikke sett opp multiplier'n, la den stå på 10 og bare klokk fsb oppover og se om det hjelper. Hvilket hk har du?

edit: så at du hadde et MSI kort, prøv å øk PCI-E frekvensen med 5mhz og se om det hjelper på. jeg har problemer med å klokke i bios pga. hovedkortet og det kan hende det skjer med deg også. Det hjalp litt på å sette opp PCI-e frekvensen hos meg.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...